گریفیتس: درباره عقب نشینی از الحدیده توافق شد

نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد دولت (مستعفی و فراری) یمن و نیرو‌های حوثی (انصارالله) طرحی مفصل برای عقب نشینی از شهر الحدیده را پذیرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه اعلام کرد دولت (مستعفی و فراری) یمن و نیروهای حوثی (انصارالله) طرحی مفصل برای عقب نشینی از شهر الحدیده را پذیرفته اند.

این در حالی است که جدول زمانی برای عقب نشینی نیرو‌ها اعلام نشده است. جابجایی نیرو‌ها ماه دسامبر براساس توافق آتش بس به دست آمده در سوئد مورد توافق قرار گرفت.

نماینده سازمان ملل در امور یمن، در سخنانی خطاب به شورای امنیت اعلام کرد در چارچوب نخستین مرحله عقب نشینی از الحدیده، "دو طرف هم اکنون طرح مفصل انتقال نیرو‌ها را پذیرفته اند".

گریفیتس افزود هفته گذشته زمانی که با عبدالملک الحوثی رهبر حوثی‌ها در صنعا دیدار کرده، تضمین‌هایی دریافت کرده است که نیروهایش از توافق الحدیده حمایت می‌کنند.

فرستاده سازمان ملل از طریق ویدیو کنفرانس از امان اعلام کرد: در حال زمینه چینی برای مذاکرات جدی فراگیرتر به منظور پایان دادن به جنگ یمن است.

او در عین حال افزود: همه ما باید شاهد پیشرفت ملموس در الحدیده باشیم پیش از این که برای تمرکز بر راه حل سیاسی اقدام کنیم.

سازمان ملل هفدهم ماه فوریه از توافقی درباره عقب نشینی دو مرحله‌ای از شهر و بندر الحدیده خبر داد، ولی انتقال نیرو‌ها در میدان نبرد محقق نشده و تلاش‌های صلح به بن بست خورده است.

بندر الحدیده واقع در حاشیه دریای سرخ نقطه ورود بیشتر کالا‌های وارداتی و کمک‌های بشردوستانه به داخل یمن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار