شورای نظامی انتقالی سودان: نیرو‌های سودانی ائتلاف سعودی در یمن می‌مانند

معاون شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد نیرو‌های سودانی که در ائتلاف متجاوز عربستان سعودی در یمن شرکت کرده اند در این ائتلاف باقی خواهند ماند.

شورای نظامی انتقالی سودان: نیرو‌های سودانی ائتلاف سعودی در یمن می‌مانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون شورای نظامی انتقالی سودان گفت نیرو‌های سودانی که در ائتلاف (متجاوز) عربستان سعودی در یمن شرکت کرده اند در این ائتلاف باقی خواهند ماند.

این درحالی است که پیش از این ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی یمن بر لزوم خروج نیرو‌های سودانی از ائتلاف سعودی تاکید کرده بود.

وزیر اطلاع رسانی یمن خواستار ادامه فشار‌های مردمی برای خروج نیرو‌های سودانی از ائتلاف سعودی شد.

در خبری دیگر؛ ژنرال جلال الدین شیخ، از اعضای شورای انتقالی نظامی سودان در کنفرانس خبری در سفارت سودان در آدیس آبابا گفت: دولت (آینده) منتخب مردم سودان باید درباره تحویل یا عدم تحویل عمر البشیر به دیوان بین المللی کیفری تصمیم بگیرد و شورای انتقالی نظامی در این مورد تصمیم نمی‌گیرد.

دیوان بین المللی کیفری دو بار در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ حکم بازداشت عمر البشیر را به اتهام کشتار جمعی، جنایت علیه بشریت و ارتکاب جنایت جنگی در منطقه دارفور بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ صادر کرد. شورای نظامی سودان پیشتر اعلام کرده بود با تحویل عمر البشیر یا هر شهروند سودانی دیگر به دیوان بین المللی کیفری مخالف است.

جلال الدین شیخ تاکید کرد شورای انتقالی نظامی مصمم است برای یک دوره انتقالی که مدت آن حداکثر دو سال است، در راس قدرت باقی بماند و پس از آن قدرت را به دولت غیرنظامی تحویل خواهد داد.

این درحالی است که شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا روز دوشنبه یک مهلت ۱۵ روزه برای شورای نظامی سودان برای انتقال قدرت به دولت غیر نظامی تعیین کرد. این شورا افزود اگر شوری نظامی سودان طی دو هفته قدرت را تحویل ندهد، اتحادیه آفریقا عضویت سودان در این اتحادیه را تعلیق می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار