رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات دارو و تجهیزات پزشکی مشابه تولید داخل ممنوع است/ پیگیر مطالبات شرکت‌های تولیدی و وارداتی هستیم

پیر صالحی گفت: بنابر دستور وزیر بهداشت واردات دارو و تجهیزات پزشکی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، ممنوع است.

مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد از تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند و بقیه از مبادی واردات تأمین می‌شوند.

وی ادامه داد:  بنابر دستور وزیر بهداشت واردات دارو و تجهیزات پزشکی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، ممنوع است و باید نیاز بیمارستان‌ها  و مراکز درمانی از طریق دارو، ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی داخلی تأمین شوند.

پیرصالحی با اشاره به واردات ایمپلنت استخوانی از کشورهای اروپایی و سود کلان ناشی از این کار، اظهار کرد: اگر واردات تجهیزات پزشکی خارج از پروسه تعیین شده از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت انجام و محصول در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شود، این کار تخلف به حساب می‌آید و بر اساس قانون با متخلفان برخورد جدی انجام می‌شود.

تجهیزات پزشکی باید با قیمت مصوب توزیع شوند

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: جهت تأمین کل مصرف نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی قابلیت ردیابی داشته باشند و تجهیزات داخلی از نظر قیمتی بر اساس مصوبات ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در بازار کشور توزیع شوند.

وی در خصوص میزان پرداختی شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، تأکید کرد: سازمان غذا و دارو و معاونت توسعه وزارت بهداشت پیگیر پرداخت مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی و به خصوص شرکت‌های کوچک تولید کننده ملزومات مصرفی هستند تا مبالغ اختصاص یافته بدین منظور یا ردیف‌های مصوب در اختیار این شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی قرار بگیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: بخشی از طلب شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی تا آخر سال گذشته پرداخت شد  و بخش باقی مانده امسال پرداخت می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.