لاریجانی در صحن علنی:

رهبران حزب جمهوری اسلامی تابع ولایت فقیه بودند

رئیس مجلس گفت: رهبران حزب جمهوری اسلامی تابع ولایت فقیه بودند و مشکل دیگری به وجود آمد.

رهبران حزب جمهوری اسلامی تابع ولایت فقیه بودندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در صحن علنی امروز (۲۷ فروردین ماه) مجلس طی اخطاری با استناد به ماده ۷۵ در واکنش به اظهارات ابطحی نماینده خمینی‌شهر درباره مخالف دانستن احزاب با اسلام، گفت: ابطحی الفاظی را برای احزاب به کار برد که در کشور ما درست نیست، به عنوان مثال اگر حزب جمهوری اسلامی وجود نداشت، مشخص نبود که چه بر سر انقلاب می‌آمد. شهید بهشتی و شهید باهنر از حزب جمهوری بودند و اگر بعضی از احزاب نتوانستند به خوبی عمل کنند نباید عملکرد سایر احزاب را زیر سوال برد.

ابطحی در ادامه و در پاسخ به سخنان کوچکی‌نژاد با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس تاکید کرد: براساس ماده ۷۵ قانون اساسی اگر در جلسه رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحا یا تلویحا نسبت سویی به فردی داده شود یا عقیده و اظهارات او را برعکس جلوه دهند، حق اظهار نظر دارد.

وی با بیان اینکه حزب به معنای غربی و روشی که در پارلمان‌های دنیا وجود دارد در اسلام نیست، افزود: حزب جمهوری اسلامی چرا به این سمت رفت دعوایش نیز همین بود که آیا باید از دستور، ولی فقیه اطاعت کرد یا دستورات حزب در اولویت قرار بگیرد، به همین جهت در آستینش مار پرورش داد.

ابطحی در ادامه بیان کرد: پایه حزبی که در غرب تشکیل شد برپایه لیبرالیسم و اومانیسم است، در حالی که حزب ساز و کار خاص خود را دارد اگر ما می‌خواهیم نظام پارلمانی مبتنی بر حزب باشد باید شیوه کشورداری را عوض کنیم، نمی‌شود وصله و پینه کرد. کوچکی‌نژاد اعلام کرد که ابطحی فتوا داده در اسلام حزب نیست، ولی من می‌گویم باید بر اساس موازین اسلام حزب داشته باشیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات ابطحی درباره حزب جمهوری اسلامی گفت: حزب جمهوری اسلامی یک حزب اسلامی بود، این حزب در داخل خودش با ولایت فقیه مشکلی نداشت و مشکل حزب اصلا این نبود و رهبران آن تابع ولایت فقیه بودند و مشکل دیگری به وجود آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار