نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد؛

لزوم رسیدگی دائم به وضعیت سیل زدگان

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: دائم باید به زندگی سیل زدگان رسیدگی شود و مسئولان نباید به کمک‌های ۷۲ ساعته و یا چند روزه اکتفا کنند.

رسیدگی دائم به وضعیت سیل زدگان باید در دستور کار مسئولان باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه حادثه سیل برای مردم استان‌های درگیر بسیار سنگین و سخت بود، گفت: در خوزستان خسارت‌های وارده به خانه و زندگی مردم و ابهام و نگرانی آن‌ها نسبت به آینده، بار سنگینی است که باید تا حد امکان از آن کاسته شود؛ دشمن نتوانسته در ایجاد ذهنیت بد موفق باشد، و حالت افسردگی آن‌ها در چهره‌هایشان به خوبی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه خدمت همه خدمتگزاران به مردم سیل زده خیلی بالاست، افزود: حضور روحانیت و طلبه‌های جوان خیلی چشمگیر و در عین حال اقشار مختلف از دانشجویان و بازاریان تا اصناف دیگر همه برای کمک پای کار آمده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: دائم باید به زندگی این سیل زدگان رسیدگی شود و مسئولان نباید به کمک‌های ۷۲ ساعته و یا چند روزه اکتفا کنند.

حجت الاسلام معزی ادامه داد: نگرانی مردم نسبت به آینده و اینکه نمی‌دانند زندگی آن‌ها چه می‌شود؛ بازگشت خانه‌های زیرآب رفته تقاضای مهم مردمی است، ولی زندگی به این سادگی‌ها به شکل اول خود برنمی‎گردد.

وی تأکید کرد: باید به نوعی به مردم اطلاع رسانی کرد تا آن‌ها نسبت به آینده بیشتر امیدوار شوند و در عین حال دست خدمتگزاران در دست مردم قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: نیرو‌های هلال احمر، نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج خیلی کمک کردند و تاکنون مدیریت کلان و برنامه ریزی‌ها نیز خوب بوده است.

حجت الاسلام معزی بیان کرد: اسکان و زندگی یک بخش، ولی مدیریت این حجم از آب نیز بخش کار کلانی است؛ هرچند لطف حضرت حق هم شامل مردم شده و آسیب جانی در این استان مشاهده نشد.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: در جنگ و حوادث گوناگون همواره حضور داشته‌اید و مردم در کنار جنابعالی احساس آرامش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به لزوم افزایش هماهنگی‌ها گفت: در نقاط دیگر دنیا که این حوادث پیش می‌آید شاید کمی راحت‌تر برنامه ریزی و مدیریت می‌کنند، چون سابقه و تجربه بروز چنین حوادثی را بیشتر دارند.

حجت الاسلام معزی ادامه داد: هرچند هلال احمر ایران هم ۹۵ ساله شده و تقریباً هر سال یک حادثه و بحرانی داشتیم، ولی یک مقداری بیشتر به هماهنگی‌ها نیاز داریم تا مردم احساس نکنند که به آن‌ها خدمتی نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: اینکه در چنین بحرانی تفرقه‌ای بین خدمتگزاران احساس نشود از جمله تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/م

دیدار نمایندگان ولی فقیه هلال احمر و خوزستان

برچسب ها: سیل ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.