تومار اخراج ترامپ از شبکه‌های اجتماعی ۲۶۰۰۰ امضا جمع کرد

تومار بیرون کردن رئیس‌جمهور آمریکا از توییتر و فیس‌بوک به دلیل انتشار محتوای خشونت‌آمیز و نفرت‌افکنانه، تاکنون بیش از ۲۶۰۰۰ امضا جمع‌آوری کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به تازگی توماری در وبسایت «اکشن نت ورک» منتشر شده است که در آن از «مارک زاکربرگ»، بنیانگذار فیس بوک و «جک دورسی»، بنیانگذار توییتر درخواست شده است ویدئوی نفرت انگیز دونالد ترامپ علیه ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره را حذف و حساب‌های اجتماعی او را در شبکه‌های فیس بوک و توییتر تعلیق کنند. این تومار تاکنون بیش از ۲۶۰۰۰ امضا جمع آوری کرده است.

در متن این تومار که بوسیله سازمان گردهمایی زنان تهیه شده، آمده است: نباید به ترامپ سکویی برای گسترش نفرت داد. رئیس جمهور آمریکا بار‌ها و در مواقع مختلف نشان داده است که هرگز برای گسترش خشونت تعلل نمی‌کند. حساب اجتماعی او را در توییتر و فیس بوک تعلیق کنید. ویدئوی خشونت آمیز او علیه ایلهان عمر را حذف کنید.

طومار بیرون راندن ترامپ از رسانه‌های اجتماعی ۲۶۰۰۰ امضا جمع کرد

ترامپ روز جمعه یک توییت در انتقاد از ایلهان عمر، نماینده زن دموکرات کنگره منتشر کرد که در آن بخش‌هایی از حملات ۱۱ سپتامبر را با صحبت‌های ایلهان عمر ترکیب کرده بود. رئیس جمهور آمریکا قصد داشت با انتشار این ویدئو به صورت تلویحی ایلهان عمر را به بی‌توجهی به قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر متهم کند. این در حالی است که این توییت ترامپ مورد انتقاد گروه‌ها و مقامات مختلف قرار گرفت.

عمر روز گذشته هم اعلام کرد از زمانی که ترامپ این ویدئوی ویرایش شده را علیه او در توییتر منتشر کرده است، ارسال پیام‌هایی که او را به مرگ تهدید می‌کنند، افزایش یافته است.

منتقدان پیش از این هم درباره حساب‌های اجتماعی ترامپ که از آن‌ها برای انتشار محتوایی برای گسترش خشونت و نفرت‌افکنانه استفاده می‌کند، ابراز نگرانی کرده اند.

این درحالی است که فیس بوک و توییتر پیش از این اعلام کرده اند آن دسته از پست‌های شخصیت‌های معروف که «ارزش خبری» دارند، از این رسانه‌های اجتماعی حذف نخواهند شد. حتی اگر دستورالعمل‌های این شرکت‌ها را در خصوص انتشار محتوای خشونت آمیز نقض کنند.

فیس بوک و توییتر به درخواست نشریه هیل برای واکنش به این خبر، پاسخی نداده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار