همایش ملی هویت کودکان ایرانی-اسلامی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: همایش ملی هویت کودکان ایرانی-اسلامی در رده پیش دبستانی آبان ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نخستین جلسه هماهنگی برای برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایرانی-اسلامی گفت: این همایش آبان ماه با هدف ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی برای دوره پیش دبستانی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این همایش مربیان، معلمان، استادان، دانشجویان و پژوهشگران مسائل اجتماعی شرکت خواهند داشت و مقاله، داستان نویسی، بازی، قصه گویی و فیلم کوتاه از محور‌های این همایش است.

این مسئول به سن پیش دبستانی به عنوان عصر طلایی تربیت کودکان تاکید کرد و گفت: در این دوره سنی به دلیل شکل نگرفتن شخصیت افراد به راحتی می‌توان موضوعات و مفاهیم اجتماعی را نهادینه کرد.

وی به حفظ وحدت ملی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش دستگاهی است که می‌تواند با ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی برای دانش آموزان و کودکان نقش بسزایی در حفظ وحدت ملی ایفا کند.

بیدخام به تقویت باور‌های مذهبی، ملی و فرهنگی در کودکان پرداخت و توضیح داد: امروزه با رشد توسعه فناوری‌های نوین مانند فضای مجازی و ابزار‌های ارتباطی، احیا و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی اقدامی ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی مانند دانشگاه، حوزه علمیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید برای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش همکاری کنند.

انتهای پیام/ک

برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایرانی-اسلامی در  آبان ماه سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.