استاندار اردبیل؛

احداث گلخانه ۲۰۰ هکتاری در پارس‌آباد

استاندار اردبیل گفت: گلخانه ۲۰۰ هکتاری با اشتغالزایی ۱۴۰۰ نفر در پارس‌آباد احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل صبح امروز در دیدار با مدیرعامل هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر در اردبیل اظهار داشت: توافقنامه بین هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر و استانداری اردبیل منعقد و براساس آن هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر متعهد شد برای احداث گلخانه در پارس‌آباد مغان در زمینی به وسعت 200 هکتار، در فاز نخست در 100 هکتار با اشتغالزایی مستقیم و پایدار برای یک هزار و 400 نفر اقدام کند.

وی گفت: با رفع برخی مشکلات، احداث مجتمع دام سبک 20 هزار راسی با 10 هزار راس دام مولد در 18 ماه در زمینی به وسعت 95 هکتار با اشتغالزایی مستقیم و پایدار برای 200 نفر و سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال به زودی توسط شرکت اجداد سپیدان کوثر عملیات  اجرایی آن شروع خواهد شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: براساس این توافق‌نامه شرکت اجداد سپیدان کوثر از سوی سازمان اقتصادی کوثر مجری طرح توسعه ایستگاه‌های موجود اصلاح و تکثیر شترهای دوکوهانه استان اعلام شد.

بهنام‌جو تصریح کرد: طبق این تواقنامه شرکت مرغک به عنوان بزرگترین کارخانه جوجه کشی خاورمیانه از سوی سازمان اقتصادی کوثر و با مشارکت کارخانه تولید خوراک دام و طیور زیبادانه اردبیل، در راستای تکمیل زنجیره تولید تخم مرغ و ایجاد واحد بزرگ یک میلیون قطعه‌ای مرغ تخمگذار با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد ریال و اخذ مجوزهای لازم و ایجاد صنایع وابسته آن از جمله بسته بندی و تولید کود و صادرات محصول مشارکت کند.

وی با اعلام حمایت از فعالیت‌های سرمایه‌گذاران در استان افزود: در راستای دستیابی به شعار سال و رونق تولید و اشتغال در استان راهکار اساسی جذب و جلب سرمایه‌گذاران بوده که ما در استان در این زمینه عزم و تلاش همه‌جانبه‌ای داریم.

انتهای پیام/ع

ایجاد اشتغال برای 1400 نفر در پارس آباد

 

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.