برنامه‎ریزی اجرا و پوشش شایسته برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان

نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری، با موضوع برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری، صبح امروز سه‎شنبه ۲۷ فروردین ۹۸ با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان، در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

برنامه ریزی و هماهنگی برای اجرا و پوشش شایسته برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان، موضوع محوری این نشست بود.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در این نشست، با اشاره به اهداف و برنامه‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی گفت: مراسم و مناسبت‌های مذهبی فرصتی ویژه و طلایی برای احیا، پاسداشت و تحقق اهداف و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است که باید به بهترین وجه از آن بهره گیری کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف دشمن برای خدشه دار کردن اعتقادات مردم و کم‌رنگ نمودن احکام نورانی اسلام در جامعه افزود: صدا و سیما دارای نقشی ممتاز و منحصر به فرد برای بهره گیری احسن از مناسبت‌های مذهبی و پاسخ به توطئه‌های دشمن است.

مرتضوی همچنین بر اهمیت وحدت رویه و سیاستگذاری در فضاسازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی پیش رو از جمله جشن‌های نیمه شعبان و مراسم جزء خوانی قرآن کریم و احیای شب‌های قدر در ماه رمضان تأکید کرد.

یوسف افشاری‎نیا مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری هم از برنامه ریزی و آمادگی این مرکز با تولید و پخش ویژه برنامه‌های جذاب رادیویی و تلویزیونی و همچنین تولیدات حوزه خبر و فضای مجازی، برای استقبال مناسب از ماه میهمانی خدا و بهار قرآن خبر داد.

وی گفت: شبکه استانی جهان بین مانند چند سال گذشته علاوه بر پخش زنده مراسم جزء خوانی قرآن کریم در هر روز ماه مبارک رمضان از مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد و پوشش دیگر برنامه‌های جزء خوانی در نقاط مختلف استان، به دنبال کمک به افزایش معنویت در جامعه با برنامه‌های اثرگذار در این ماه شریف و لیالی پرفیض قدر تا عید سعید فطر است.

افشاری‎نیا یادآور شد: تقویت مبانی دینی و اعتقادی و ترویج سبک زندگی اسلامی از محور‌های اصلی برنامه سازی در رسانه ملی و شبکه‌های استانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.