۱۱ روستای سیل زده پلدختر باید مکان یابی جدید شوند

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان از تخریب کامل۱۱ روستای شهرستان پلدختر بر اثر سیل خبر داد که نیازمند مکان یابی جدید هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، هادی جعفری، معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۱۱ روستای شهرستان پلدختر بر اثر سیل به طور کامل تخریب شده و یا قسمت اندکی از آن باقی مانده که ایجاد روستا‌های جدید نیازمند مکان یابی و تامین زمین است.

 جعفری افزود: روستا‌های چم مهر بالا و پایین، چم گز، چم شهران، چم گرداب، آمیران کوشکی، بابازید و خرسدر کاکامراد به طور کامل تخریب شده اند.

وی اظهار داشت: همچنین قسمت بسیاری از روستا‌های دمرود علیا و سفلی و زورانتل نیز بر اثر سیل از بین رفته که زمین‌های جدید باید از اراضی ملی و یا زمین‌های زراعی تامین شود.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تصریح کرد: مشکل روستا‌های جدید چم شهران، چم گز، چم گرداب و بخشی از زورانتل با تامین زمین‌های ملی در جوار مکان فعلی ان‌ها حل شده و رایزنی با مالکان محلی برای خریداری زمین‌های کشاورزی برای سایر روستا‌ها در حال انجام است.

جعفری گفت: واگذاری زمین در روستا‌ها بر اساس نوع فعالیت روستاییان انجام می‌شود، اما به طور معمول سرانه هر خانوار ۵۰۰ متر محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: کار نقشه برداری روستا‌های جدید آغاز شده و انتظار می‌رود تا ۲ هفته آینده طرح‌های هادی و تفکیکی برای ساخت و ساز در اختیار ستاد معین قرار گیرد.

انتهای پیام/ پ

۱۱ روستای سیلزده پلدختر نیازمند مکان یابی جدید هستند

برچسب ها: بنیاد مسکن ، تخریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.