رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رباتی منحصر به فرد برای کمک به مردم مناطق سیل زده

موسی‌خوانی گفت: برای کمک به مردم مناطق سیل زده سه روزه رباتی را طراحی و تولید کردیم.

رباتی منحصر به فرد برای کمک به مردم مناطق سیل زده/ ۳ روزه دستگاه را طراحی و آماده کریدممرتضی موسی‌خوانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستگاه رباتیکی که محققان دانشگاه آزاد قزوین ساخته‌اند، اظهار کرد: برای کمک به مردم مناطق سیل زده دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین موفق به ساخت رباتی پیشرفته برای خارج کردن ضایعات، رسوبات و گل و لای خانه‌ها شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد قزوین ادامه داد: این ربات به صورت حلزونی و افقی وارد فضای خانه می‌شود و گل و لای‌هایی که حتی ارتفاع آنها به دو متر هم رسیده باشد را خارج می‌کند.

وی درباره مدت زمانی که این ربات می‌تواند کار کند، بیان کرد: به صورت میانگین هر یک مترمکعب را حدود یک دقیقه خالی می‌کند.

برای کمک به مردم دستگاه‌های دیگری هم می‌سازیم

موسی‌خوانی با اشاره به روند ساخت این ربات گفت: رباتی که محققان دانشگاه آزاد قزوین طراحی کرده‌اند در مدت سه روز طراحی و ساخته شده است البته طی این مدت نوآوری‌هایی هم داشته است.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران افزود: اگر ستاد بحران به تعداد بیشتری از این ربات احتیاج داشته باشد می‌توانیم بسازیم و  در اختیار مسئولان قرار دهیم.

وی درباره ویژگی منحصر به فرد این ربات گفت: به دلیل فضای کم، لودر و ماشین آلات سنگین نمی‌توانند به راحتی وارد منازل در مناطق سیل‌زده شوند اما این ربات با عرض ۸۰ سانتی‌متر به راحتی وارد خانه‌ها می شود و گل و لای را به سرعت از محل خانه خارج می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
فاطمه
۱۲:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
افرین به بچه های قزوین.جوانهایمان باید همینگونه تلاش کنند بجای تکرار ناامیدی هاواظهار تاسف.
آخرین اخبار