تاکید بر حل مشکلات بیکاری جوانان در شهرستان هریس

سرپرست فرمانداری شهرستان هریس بر حل مشکل بیکاری جوانان شهرستان هریس تاکید کرد.

تاکید بر حل مشکلات بیکاری جوانان در شهرستان هریسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خاکپور سرپرست فرمانداری شهرستان هریس درجلسه شورای آموزش وپرورش، به مشکل بیکاری قشر جوان اشاره کرده و تاکید کرد و گفت: برای ایجاد اشتغال در منطقه لازم است تا دانش آموزان با بازدید از مراکز تولیدی و پارک‌های رشد و فناوری با ایده‌های نو آشنا شده، تا ضمن پیوند آموزش تئوری و عملی، روحیه خلاقیت و نوآوری در آن‌ها تقویت شود.

خاکپور اصلی‌ترین مشکلات آموزش وپرورش منطقه هریس را نبود سرانه و نیز وسایل و تجهیزات کافی در راستای هوشمند سازی مدارس عنوان کرد وافزود: از ۷۰ مدرسه شهری وروستایی منطقه هریس ۵۰ درصد مدارس با اولویت مدارس روستایی، نیاز به تامین تجهیزات هوشمندسازی است که حضور خیرین و همراهی مدیریت منطقه برای تجهیز مدارس بیش از پیش احساس می‌شود.

وی در ادامه اجرای فراگیر طرح جابر با شرکت حداکثری دانش آموزان نسبت به سال گذشته و نیز عدم به کارگیری کتاب‌های کمک آموزشی در مدارس را از نقاط قوت آموزش منطقه عنوان کرد.

رییس شورای آموزش وپرورش در ادامه به آمار بازماندگان از تحصیل اشاره‌ای کرد و گفت: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده آمار بازمانده از تحصیل، ۲۰ دانش آموز که اکثرا دختر واز مناطق روستایی بود ند که نسبت به سال‌های قبل تقلیل یافته و یکی از برنامه‌های مدیریت آموزش وپرورش هریس حرکت در جهت پوشش حداکثری دانش آموزانومشارکت وآگاه سازی اولیای دانش آموزان در این زمینه است.

وی دغدغه‌ها و مشکلات بعدی پیش روی آموزش منطقه را کمبود نیرو در آموزش ابتدایی مخصوصا برای سال تحصیلی آتی مدارس عنوان کرده و توجه ویژه برای این مشکلات را خواستار شد.

خاکپور درادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، تلاش برای تک شیفته کردن مدارس منطقه جهت افزایش کیفیت آموزش را از برنامه‌های آتی مدیریت آموزش وپرورش عنوان کرد وافزود: در شهر هریس با انتقال اداره آموزش وپرورش به ساختمان جدید وخالی شدن مدرسه خلیج فارس واحداث یک مدرسه ۶ کلاسه درشهربخشایش مشکل دوشیفته بودن مدارس منطقه هریس برای سال تحصیلی آتی مرتفع می‌گردد.

حجت الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان هریس نیز دراین جلسه با اشاره به پیش رو بودن هفته معلم گفت: آیات بسیاری در قرآن کریم در رابطه با تعلیم و تربیت است و ارج نهادن بر معلمان نباید به روز خاصی مختص باشد چراکه تکریم معلمان و بویژه بازنشستگان در واقع تکریم پروردگار است.

وی گفت: آموزش و پرورش مجموعه‌ای است که برای پیشرفت، نیازمند مشارکت همگانی، مخصوصا اولیاء دانش آموزان می‌باشد.

وی همچنین دانش آموزان و نسل جوان را اصلی‌ترین سرمایه هر کشور دانسته و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم نیاز است برای تربیت این قشر سرمایه گذاری شود و لازمه این امر نیز داشتن آموزش و پرورش، سیستم آموزشی پویا، معلمان و دبیران مجرب است.

 

انتهای پیام/ش

نبود سرانه وسایل و تجهیزات کافی در راستای هوشمند سازی مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.