هواشناسی استان لرستان در طی چند روز آینده

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان لرستان، بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی، از اواخر وقت امروز و تا روز جمعه، جو استان تحت تاثیر دو موج ناپایدار قرار می‌گیرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، در گزارش روابط عمومی هواشناسی استان لرستان، بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی، از اواخر وقت امروز و تا روز جمعه، جو استان تحت تاثیر دو موج ناپایدار قرار می‌گیرد.

طی روز چهارشنبه موج اول جو استان را متاثر خواهد کرد که علاوه بر ابرناکی برای شهرستان‌های (خرم آباد، کوهدشت، رومشکان، پلدختر، سلسله و نورآباد) در ساعاتی از صبح و بعدازظهر موجب بارش خفیف و پراکنده خواهد شد. طی این مدت سرعت وزش باد به بازه نسبتاً شدید تا لحظه‌ای خواهد رسید که بیشینه سرعت باد در اغلب نقاط بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر و برای مناطقی از شرق و شمال بیش از ۷۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود که این شرایط سبب احتمال بروز پدیده گرد وغبار به همراه کاهش دید افقی خواهد شد.

از بعدازظهر پنجشنبه و تا غروب جمعه شاهد فعالیت موج دوم بارش‌ها در سطح استان خواهیم بود که از صبح جمعه با فعالیت هسته اصلی مقدار و شدت بارش‌ها تقویت شده که با رعد و برق، احتمال صاعقه، رخداد تگرگ و نیز وزش باد قابل ملاحظه تا نسبتاً شدید همراه خواهد بود که موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود..

بنابراین با توجه به ماهیت رگباری بارش ها، لازم است در خصوص موارد فوق الذکر تمهیدات مقتضی توسط مسئولین امر بعمل آید.


انتهای پیام/ پ

 گزارش و پیش بینی هواشناسی استان لرستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آبگرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار