افزایش احتمال آب گرفتگی در روز‌های پیشرو

مدیر کل بحران استان اصفهان گفت: با توجه به اشباع زمین از رطوبت و آب، احتمال آب گرفتکی و جاری شدن روان آب را افزایش خواهد داد.

مسعود شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اشاره به وضعیت جوی استان اصفهان در روز‌های پیشرو، اظهار کرد: مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته در ستاد بحران استان، اداره هواشناسی به صورت مستمر وضعیت مخاطرات جوی را به این ستاد اعلام می‌کند به همین منظور پل ارتباطی زنده‌ای بین هواشناسی و ستاد بحران استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: وضعیت جوی فصل بهار به شکلی است که بارش‌ها به صورت ناگهانی و شاید در مدت زمان ده تا بیست دقیقه حجم زیادی از آب را فرود می‌آورد که می‌تواند منجر به آب گرفتکی و جاری شدن روان آب شود از طرفی با توجه به اشباع زمین از رطوبت و آب، احتمال مذکور افزایش خواهد یافت.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: همچنین با توجه به وزش باد مقرر شد مناطقی که دارای درخت‌های کهن سال و درختانی که احتمال سقوط دارند، پایش شوند همچنین به دستگاه‌های متولی ابلاغ شد تا با اطلاع رسانی از عبور و مرور و توقف در محدوده خطرناک اطراف این درختان از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

وی گفت: احتمال می‌رود مناطق غرب و جنوبی استان شامل شهرستان‌های فریدون شهر، فریدن و سمیرم بیشتر درگیر بحران گردند.
شیشه فروش در توصیه‌ای اعلام کرد: به هم استانی توصیه می‌شود قبل از اقدام به سفر وضعیت راه را از طریق مرکز کنترل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جویا شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تدبیری به منظور جلوگیری از آب گرفتگی مجدد برخی مسیر‌ها در محور‌های استان اندیشه شده، اذعان کرد: پیش بینی‌های لازم به منظور جلوگیری از وقوع این آب گرفتگی‌ها اندیشه شده، اما در صورت وقوع چنین مخاطراتی برنامه‌های لازم اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/م
 

تدابیرلازم  به منظور جلوگیری از آب گرفتگی مجدد برخی مسیر‌ها در محور‌های استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.