مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان:

تشکیل بیش از ۱۳ هزار پرونده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از تشکیل ۱۳ هزار و ۴۱۴ پرونده تخلف صنفی طی سال گذشته در تعزیرات حکومتی همدان خبرداد.

تشکیل بیش از  ۱۳ هزار پرونده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران   با بیان اینکه در  سال گذشته در حوزه کالا و خدمات ۱۱ هزار و ۵۰۹ فقره پرونده تشکیل و ۱۱ هزار و ۲۸۰ پرونده مختومه شد، گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۴۱۴ پرونده در سال گذشته در تعزیرات حکومتی استان همدان تشکیل و ۱۳ هزار و ۲۲۴ پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی مانند سایر نهاد‌ها از ابتدای سال ۹۷ عزم خود را جزم کرد تا به مقابله با نابسامانی‌های بازار بپردازند و بسیجی وار در این عرصه تلاش کرد، گفت: سال گذشته در حوزه کالا و خدمات ۱۱ هزار و ۵۰۹ فقره پرونده تشکیل و ۱۱ هزار و ۲۸۰ پرونده مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز یک هزار و ۱۰۹ پرونده به تعزیرات حکومتی استان همدان وارد و یک هزار و ۳۴۰ پرونده مختومه شد، گفت: دلیل اختلاف پرونده‌های وارده با مختومه وجود پرونده‌های سال‌های قبل در تعزیرات حکومتی بوده که به سرانجام رسیده است.

حسن پور به حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد وگفت: در این حوزه در سال گذشته  ۷۹۶ پرونده تشکیل و ۸۰۴ پرونده مختومه شده است.

وی به بیان محکومیت‌های پرونده‌های تشکیل شده نیز پرداخت وگفت:  در حوزه کالا و خدمات ۶۹ میلیارد و ۸ میلیون و ۴۸۷ هزار ریال و در حوزه قاچاق کالا و ارز ۱۵۱ میلیارد و ۶۴۵ میلیون و ۶۶۴ هزار ریال و در حوزه بهداشت و درمان یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون و نهصد و هفتاد و شش هزار ریال و در مجموع ۲۲۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون و ۱۲۸ هزار ریال محکومیت قطعی صورت گرفته است، وی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در ادامه افزود: از این میزان در حوزه کالا و خدمات ۲۲ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال، در حوزه قاچاق کالا و ارز ۷۶ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال و در حوزه بهداشت و درمان یک میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال وصول شده است.

حسن پور  به آمار عملکرد تعزیرات حکومتی در گشت‌های مشترک با سایر سازمان‌ها در سال گذشته نیز اشاره کرد و با بیان اینکه یک هزار و ۲۱۹ از ۷ هزار و ۳۱۱ واحد صنفی بازرسی کردند که در پی آن برای ۵ هزار و ۳۳ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شد، گفت: مبلغ محکومیت این واحد‌های صنفی متخلف ۵۲ میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۱۹۴ هزار ریال بوده است.

وی  با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی رکن قضائی تنظیم بازار است و وظیفه نظارتی ندارد، ولی خود را مکلف به حضور میدانی در بازار دانستیم و نظارت بر بازار با حضور قضات انجام شد؛ گفت: عمده بازرسی‌های گشت‌ها بر اساس درخواست‌های مردمی و مسئولان است و بر اساس بررسی‌ها ۷۵ درصد گزارش‌ها واقعی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه عدم درج قیمت در تخلفات صدر گزارش‌ها است، عنوان کرد: گران فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم صدور فاکتور و کم فروشی از دیگر موارد تخلف است.

وی  پرونده‌های ملی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه پرونده‌هایی که بیش از ۵۰ میلیون تومان محکومیت دارند ملی محسوب می‌شود، گفت: در بخش کالا و خدمات ۵۲ پرونده تشکیل شده که ۳۹ مورد مختومه شده است و متخلفان به پرداخت ۴۴ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

حسن پور گفت: در بخش قاچاق کالا ۱۰۵ پرونده تشکیل و ۱۰۰ پرونده مختومه شده که مبلغ محکومیت ۸۸ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از تشکیل ۲۶ پرونده قاچاق دام و رسیدگی به ۲۳ پرونده در این زمینه خبر داد و گفت: مبلغ محکومیت‌ها در این زمینه نیز ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه قاچاق بیشتر به سمت خروج از همدان بوده است به تشکیل ۷۱ پرونده قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: محکومیت متخلفان این بخش نیز ۳۷ میلیارد بوده است.

حسن پور با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ نفر به واسطه تخلف تعزیراتی در زندان به سر می‌برند، گفت سال گذشته ۲۳ نفر در زندان بودند که ۸۷ نفر به آن‌ها اضافه شد، اما ۸۴ نفر آزاد شدند که از این تعداد ۳۶ نفر مشمول عفو شده بودند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ضمن حمایت همه جانبه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست‌ها اشاره کرد و این اقدام را ناشی از و ناتوانی آمریکا در مقابله با سپاه برشمرد و گفت: دلاوری‌های سپاه فراموش نشدنی است و افتخار می‌کنیم که پاسدار انقلابیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی در بازار وجود داشت و با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا تفاوت قیمت‌ها در بازار وجود داشت و عده‌ای نیز از این قضیه سو استفاده کردند، گفت: در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از سوءاستفاده برخی؛ تعزیرات حکومتی استان همدان وظیفه سنگینی بر عهده داشت

انتهای پیام/د.ا

۱۳ هزار و ۴۱۴ پرونده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی همدان تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.