شناسایی ۳۵۰ زیرساخت حساس و مهم در قزوین

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قزوین گفت: شناسایی ۳۵۰ زیرساخت مهم، قابل حفاظت و حساس در استان بر مبنای طرح جامع پدافند غیرعامل انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد افشار مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری در نشست شورای هماهنگی پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان گفت: براساس طبقه بندی‌های انجام شده ابتدا هزار و ۴۰۰ زیرساخت در استان مورد شناسایی قرار گرفت.

به گفته افشار، از این تعداد حدود ۳۵۰ زیرساخت قابل حفاظت و حساس شناسایی و مابقی زیرساخت‌ها در حوزه پدافند غیرعامل در حد الزامات بررسی و برنامه ریزی شدند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم خروجی این اقدام در نهایت به شناسایی دقیق دارایی ها، تهدیدات متصور شده در خصوص آنها، آسیب پذیری زیر ساخت‌ها و شناسایی مراکز پرخطر قزوین در حین بحران‌ها منجر شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ادامه داد: تمامی تهدیدات و آسیب پذیری ساختمان‌های حساس استان در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است و با استناد به این طرح، سند بالادستی استان در حوزه پدافند غیرعامل اجرا خواهد شد.

افشار خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است هر قدر بتوانیم حوادث را پیش بینی کنیم به طور قطع شاهد کاهش سوانح و خسارت‌ها خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به وجود قوانین مربوط به حوزه پدافند غیرعامل و الزام دستگاه‌ها به اجرا و رعایت آنها، ادامه داد: در حوزه پدافند غیرعامل اسناد بالا دستی در کشور ورود دارد که در قالب سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است.

انتهای پیام/ک

نشست شورای هماهنگی پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی قزوین

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار