میزان بارندگی‌ها در کشور از ۳۰۰ میلیمتر عبور کرد

میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۳۰۷ میلیمتر رسیده است که این رقم در مقایسه با (۱۱۳ میلیمتر) مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ درصد رشد داشته است.

میزان بارندگی‌ها در کشور از ۳۰۰ ملی متر عبور کردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۳۰۷ میلیمتر رسیده است که این رقم در مقایسه با (۱۱۳ میلیمتر) مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ درصد و در مقایسه با (۲۰۵ میلیمتر) مدت متوسط بلندمدت ۵۰ درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار میلیمتر بارندگی، چهارمحال و بختیاری با ۹۳۷ میلیمتر بارندگی، ایلام با ۸۷۵ میلیمتر بارندگی، گیلان با ۸۶۳ میلیمتر بارندگی و کرمانشاه با ۷۴۴ میلیمتر بارندگی پنج استان پربارش کشور در سال آبی جاری هستند.


بیشتر بخوانید: مدت متوسط بلندمدت ۵۰ درصد افزایش داشته است.


هم اکنون تمامی حوضه‌های آبریز اصلی کشور (دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره‌قوم) بارندگی‌های بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میانگین ۱۱ ساله اخیر و حتی میانگین ۵۰ ساله را تجربه می‌کنند.

بارش‌های مناسب چند روز اخیر در نوار شرقی کشور نیز موجب شده است تا حوضه آبریز مرزی‌شرق که تا ابتدای این هفته روند نزولی بارندگی‌ها را نسبت به مدت متوسط بلندمدت تجربه می‌کرد، در حال حاضر با افزایش هفت درصدی بارش‌ها در مقایسه با میانگین ۵۰ ساله اخیر خود مواجه شود.

انتهای پیام/

افزایش ۵۰ درصدی متوسط بلندمدت بارش در سال جاری

برچسب ها: بارش ، وزرات نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
خدار رو شکر
آخرین اخبار