اتصال واحد ۳۰۵ مگاواتی واحد شماره ۴ نیروگاه رامین به مدار سراسری برق کشور

معاونت مهندسی و نظارت فنی نیروگاه رامین اهواز از اتصال واحد ۳۰۵ مگاواتی واحد شماره ۴ نیروگاه رامین به مدار سراسری برق کشور در روز‌های آتی خبر داد.

غلامرضا چرخاب ساززاده، معاونت مهندسی و نظارت فنی نیروگاه رامین اهواز، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برنامه ریزی دقیق این نیروگاه به منظور تقویت آمادگی و تولید پایدار انرژی حیاتی برق در سال ۹۸ بویژه پیک مصرف برق، مهم‌ترین اقدامات انجام شده این نیروگاه را تشریح نمود.

وی بیان داشت: واحد ۳۰۵ مگاواتی که در نیمه دوم آبان ۹۷، به منظور اجرای تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود، با همت تلاشگران خود طی روز‌های آینده مجددا راه اندازی و به مدار سراسری برق کشور متصل می‌شود.

چرخاب ساززاده اقدامات انجام شده در بخش توربین این واحد ۳۰۵ مگاواتی را رفع مشکل آب در روغن استفاده از توانمندی‌های داخلی، انجام تست‌های غیر مخرب کلیه پره‌های ثابت و متحرک، ریتینگ رینگ ژنراتور، تعوض سگمنت‌های آببندی توربین و نصب و تنظیم آن ها، ترمیم و بازسازی متعلقات آسیب دیده سیستم آببندی ژنراتور، بابیت ریزی یاتاقان‌های آسیب دیده شماره ۱ و ۷ و تنظیم و نصب مجدد آن ها، تغییر طرح آببندی بخش هیدرولیک رگلاتور ولو‌های بخش گاورنر توربین، دمونتاژ کامل قسمت بخار رگلاتور ولو‌های سیلندر IP و رفع دیفکت از آن‌ها و همچنین بازسازی محل‌های ترک خورده سیلندر‌های HP,IP,LP توربین عنوان کرد.

این مقام مسئول در خصوص تعمیرات اساسی تجهیزات جانبی و در بخش سیستم خنک کن اظهار داشت: رفع محدودیت خلاء با اجرای عملیات‌های رسوب زدایی کندانسور با استفاده از مواد نانو به تعداد ۱۷ هزار و ۶۰۰ شاخه، تعویض بیش از ۷۷۰ شاخه لوله مسدود شده کندانسور، سندپلاست و رفع پوسیدگی کلیه مسیر‌های آب و خنک کن و پوشش آن‌ها با استفاده از رنگ اکوپسی کولتار، تعمیرات اساسی برج‌های خنک کن ردیف ۵ به تعداد ۵ سل که شامل تعویض سازه‌های فلزی، ایرانیت‌های نم گیر و نما با استفاده از مواد پلی اتیلن را مهم‌ترین اقدامات تعمیراتی این بخش هستند.

معاونت مهندسی و برنامه ریزی این نیروگاه، به تعمیرات اساسی پمپ‌های آب گردشی یا CWP اشاره نمود و سرویس، رفع اشکال و بازسازی مبدل‌های حرارتی، تعمیرات اساسی پمپ‌های آب تغذیه شامل فیدپمپ ها، بوستر پمپ ها، کندانسیت پمپ ها، سیستم‌های روغن کاری و همچنین رفع اشکال و تعمیر اساسی بیش از یکهزار والو شامل؛ والو‌های آب گردشی، آب سیکل بخار و روغن کاری در سایز‌های مختلف را از اقدامات شاخص این بخش برشمرد.

غلامرضا چرخاب ساز زاده تعمیرات اساسی بویلر این واحد را از ضروریات و اقدامات شاخص این پروژه دانست و تعویض بیش از ۴۰۰ شاخه لوله بویلر، تست و رفع اشکال مشعل‌های محیطی و مرکزی، تعمیرات اساسی ایرهیتر‌ها شامل تعویض یاتاقان‌های تراست بیرینگ و همچنین تعویض پین‌های کمربندی، تعویض چرخ زنجیر، تنظیم آب بند‌ها، تعمیر اساسی گیربکس‌ها، تعویض کلیه اکسپیشن‌های معیوب مسیر دود هوا، تعمیر اساسی فن‌های بویلر شامل (FD.FAN-ID.FAN-GR.FAN) و تست‌های غیرمخرب کلیه مسیر‌ها و والو‌ها مطابق دستورالعمل را از مهم ترین بخش‌های این عملیات عنوان کرد.

وی در ادامه مهم‌ترین اقدامات بخش الکتریک را تعمیرات اساسی ژنراتور، بریکر‌ها و موتور‌ها و حفاظت‌ها دانست.

چرخاب ساز زاده مهم‌ترین اقدامات در بخش روتور ژنراتور را تخلیه کلیه گوه ها، تعویض گوه‌های عایقی، دمونتاژ ریتینگ رینگ‌ها، تعویض زیرریتینگ‌ها و اصلاح بولت‌های جریانی عنوان نمود.

وی رفع اشکال از شینه‌ها، رفع اشکال از هسته‌ای ژنراتور، انجام تست‌های ولتاژ و هیدرولیک، تعویض گوه‌های عایقی، تعویض ایربافر‌ها را مهمترین اقدامات در بخش الکتریک استاتور دانست.

معاونت مهندسی نیروگاه تعمیرات اساسی موتور‌های (kv۰/۴ و kv۰/۶) شامل موتور‌های اژکتور‌ها، بوستر پمپ‌ها، کندانسیت پمپ‌ها، فن‌های بویلر وسرویس و رفع اشکال بریکر‌های (kv۰/۴ و kv۰/۶) را نیز از اقدامات این بخش برشمرد.

غلامرضا چرخاب ساز زاده همچنین به تعمیرات اساسی تجهیزات ابزار دقیق این واحد پرداخت و مهم‌ترین اقدامات عملیاتی در این بخش را تعویض و تعمیر کلیه سنسور‌های حرارت از جمله سنسور‌های حرارت توربین و بویلر، تست و رفع اشکال از کلیه ترانسیمتر‌ها، تست و سرویس کلیه گیج‌های فشار، فلو و همچنین سرویس و تعویض والو‌های مانومتر‌های فشار، سرویس کلیه سرور‌ها و مانیتور‌های اتاق فرمان و طراحی و ساخت کارت‌های تابلو میمیک و تعویض آن‌ها اشاره نمود.

وی در پایان ا اظهار امیدواری نمود با راه اندازی مجدد این واحد ۳۰۵ مگاواتی طی روز‌های آتی بتوانیم با تولید پایدار انرژی برق بویژه در فصل تابستان و پیک مصرف برق همچنان خدمت رسان مردم باشیم.

انتهای پیام/گ

افزایش تولید برق در نیروگاه رامین اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.