دومین کنگره بین‌المللی ارتوز و پروتز در اصفهان برگزار می‌شود

نایب رئیس انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی آرتور و پروتز با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف جهان در اصفهان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ابراهیم صادقی در این باره اظهار داشت: در سطح کشور ۵ دانشکده توانبخشی داریم که دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشکده‌های توانبخشی در کشور است که از جایگاه علمی خوبی در بین دانشکده‌های دیگر برخوردار است.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی به دلیل بالا بودن سطح علمی اعضای هیئت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با دعوت از ۲ تن از اساتید این دانشکده، اقدام به تدوین استاندارد‌های بین‌المللی خدمات ارتوز و پروتز کرد.

نایب رئیس انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران بیان کرد: دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تنها دانشکده در کشور، منطقه خاورمیانه و غرب آسیا است که از سوی سازمان بهداشت جهانی برای تدوین استاندارد خدمات در این رشته دعوت به کار شد.

وی با بیان اینکه ارتوز و پروتز از رشته‌های توانبخشی هست که به دلیل تغییر سبک زندگی و کم‌تحرکی و ایجاد مشکلات اسکلتی و عضلاتی در افراد نیاز به کارشناسان متخصصان این رشته بیش از پیش احساس می‌شود، تصریح کرد: شیوع بالای دیابت و بیماری‌های غیرواگیر در ایران ضرورت وجود خدمات این رشته را دو چندان کرده است.

صادقی گفت: وجود مشکلات اسکلتی و عضلانی مادرزادی و مشکلاتی که بر اثر پیری و کهنسالی بر فرد عارض می‌شود و نقص عضو که بر اثر تصادفات و در دوران جنگ برفرد عارض شده است نیاز به دریافت خدمات ارتوز و پروتز را به وجود آورده است. استفاده از خدمات این رشته به عنوان جایگزین و یا قسمتی از فرآیند درمان در بسیاری از ضایعات برای افراد جامعه کاربرد دارد.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز در اصفهان اظهار داشت: برای دومین بار این کنگره در اصفهان برگزاری می‌شود. سخنرانان و شرکت‌کنندگانی از کشور‌های آمریکا، انگلستان، اسپانیا، الجزایر، لبنان، سریلانکا، گینه و سیرالئون همکاری می‌کنند.

نایب رئیس انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران افزود: سازمان بهداشت جهانی با همکاری دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدام به تدوین استاندارد‌های خدمات آرتور و پروتز کرده است.

وی بیان کرد: دومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز که از ۴ تا ۶ اردیبهشت در مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان برگزار می‌شود، دارای امتیاز آموزش مداوم برای کارشناسان و متخصصان رشته‌های توانبخشی (ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، کاردرمانی) و پزشکان عمومی و متخصص (ارتوپدی، نورولوژی، جراحی اعصاب و طب فیزیکی) است.

انتهای پیام/م

 

شرکت ۸ کشور خارجی در سیزدهمین کنگره سراسری آرتوز و پروتز در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.