اسارت ۲۲ روزنامه‌نگار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

در آستانه روز ملی آزادی زندانیان فلسطینی یک نهاد نظارتی گزارشی از شمار روزنامه‌نگاران فلسطینی که در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، منتشر کرد.

اسارت ۲۲ روزنامه نگاران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران که یک نهاد نظارت بر حقوق‌بشر فلسطینی است، امروز (سه‌شنبه) با انتشار گزارشی اعلام کرد ۲۲ روزنامه‌نگار و خبرنگار فلسطینی که سه نفر از آن‌ها زن هستند در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

طبق این گزارش که در آستانه روز ملی آزادی زندانیان فلسطینی -- تاریخ ۱۷ آوریل—منتشر شده است چهار تن از روزنامه‌نگاران نیز در شرایط بد جسمانی به سر می‌برند.

این نهاد نظارتی در گزارش خود آورده است حکم و علت بازداشت روزنامه‌نگارانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند، مشخص نیست. طبق قوانین بازداشت در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی بدون محاکمه و تایید اتهام اقدام به زندانی کردن فلسطینی‌ها می‌کند.

به گفته مقامات این کمیته، اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت بدون محاکمه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فلسطینی نقض کنوانسیون حقوق بین‌المللی که آزادی مطبوعات را تضمین می‌کند، است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار