زاهدی در طرح سوال خود از وزیر علوم:

رئیس دانشگاه پیام نور حضور مستمری در این دانشگاه ندارد

عضو کمیسیون آموزش گفت: متأسفانه عدم اشراف رئیس دانشگاه پیام نور به ساختار آن منجر به ضعف این دانشگاه شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور حضور مستمری در این دانشگاه نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(سه‌شنبه ۲۷ فروردین ماه) طی سوالی از وزیر علوم درباره علت ضعف و مدیریت و برنامه‌ریزی در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی موثر در حال ارائه خدمات با شعار آموزش عالی برای همه است که چند صد هزار دانشجو نیز دارد.

وی افزود: این دانشگاه هم یکی از نظام‌های بزرگ کشور است که در سال‌های اخیر و به ویژه دو سال گذشته مورد بی‌مهری وزارت علوم و تحقیقات قرار گرفته است.

زاهدی تصریح کرد: متأسفانه تیم تصمیم ساز و تصمیم‌گیر در وزارت علوم حلقه‌ای رفقای دوران تحصیل جناب وزیر در کشور استرالیا هستند و رئیس دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیام نور طی یک سال گذشته درگیر موضوعاتی بوده که باعث لطمه بزرگی به دانشجویان این دانشگاه شده است، متأسفانه عدم اشراف رئیس فعلی به ساختار دانشگاه منجر به ضعف آن شده که ناشی از عدم تعادل وی به کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه است.

وی ادامه داد: رئیس دانشگاه پیام نور تا به حال به چند استان و شهرستان به منظور بازدید از واحد‌های این دانشگاه سفر کرده است؟ در بند «د» ماده ۶۴ برنامه ششم توسعه اشاره شده که دانشگاه پیام نور می‌تواند با همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی به عنوان یک قطب علمی عمل کند، لذا آقای وزیر بفرمایید که آیا این اقدام انجام شده؟ چند دانشجوی غیر ایرانی در پیام نور جذب شده‌اند؟ انتظار بود پیام نور دانشگاه پیشتازی باشد، اما به دلیل عدم نظارت صحیح مسئولین دچار رکود شده است.

زاهدی ادامه داد: به نظر می‌رسد که اطلاعات به وزیر علوم به درستی نمی‌رسد دور از شأن است که رئیس دانشگاه پیام نور در این دانشگاه حضور جدی‌ای نداشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار