یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/قیمت پیاز و سیب زمینی در ۲ هفته آینده کاهش می‌یابد

کارگر گفت: با توجه به وقوع سیلاب در استان های جنوبی و ازدیاد صادرات، قیمت پیاز و سیب زمینی با نوساناتی در بازار روبروست.

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/قیمت پیاز و سیب زمینی در ۲ هفته آینده کاهش می‌یابداسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به کاهش ذخایر پرتقال و سیب در سردخانه ها، قیمت میوه در سطح بازار با نوساناتی روبروست.

وی قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، پرتقال خونی شمال ۴ تا ۶ هزار، پرتقال خونی جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰ و پرتقال رسمی شمال ۴ تا ۶ هزارتومان است.

کارگر قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای را ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو گرم خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، سیب لبنانی زرد ۶ تا ۱۱ هزار، سیب لبنانی قرمز ۶ تا ۱۰ هزار، کیوی ۵ تا ۹ هزار، گریپ فروت تو سرخ ۳ تا ۵ هزار، لیموشیرین ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، ملون ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، موز ۱۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰، نارنگی تخم پاکستانی ۶ تا ۱۰ هزار و هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید: کاهش ۵۰ درصدی قیمت پیاز در راه است/نرخ هر کیلو سیب زمینی ۵ هزار تومان


رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش عرضه گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش عرضه، قیمت گوجه فرنگی تا حدودی در بازار کاهش یافته است به طوریکه هم اکنون هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای با نرخ ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و گوجه فرنگی گلخانه ای ۴ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود و در نهایت با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به دلایل گرانی قیمت پیاز و سیب زمینی در بازار بیان کرد: با توجه به وقوع سیلاب در استان‌های جنوب کشور و ازدیاد صادرات در ماه‌های اخیر، قیمت سیب زمینی و پیاز با نوساناتی در بازار روبروست که با ممنوعیت صادرات و عرضه پیاز و سیب زمینی نو به بازار طی ۲ هفته آینده باید منتظر کاهش قیمت محصول در بازار باشیم.

کارگر نرخ هر کیلو پیاز را ۶ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو سیب زمینی کهنه با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، سیب زمینی نو ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، باقالی سبز ۳ تا ۴ هزار، بادمجان قلمی ۳ تا ۵ هزار، بادمجان گلخانه ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۷ تا ۹ هزار، هویج ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و شلغم ۲ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو فلفل تند ریز را ۵ تا ۸ هزار، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۷ هزار، کاهو رسمی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کاهو پیچ سالادی ۲ تا ۴ هزار، کلم بروکلی ۷ تا ۹ هزار و کلم سفید و قرمز را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد سیب زمینی و پیاز مورد نیاز از جنوب کشور تامین می‌شود، تصریح کرد: وقوع سیل اخیر عرضه سیب زمینی و پیاز را تحت تاثیر خود قرار داده است که با برداشت محصول در روز‌های آتی پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد.

انتهای پیام/

افزایش عرضه گوجه فرنگی امری مهم در تعادل بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
از مزرعه یک هکتاری گوجه تقریبا 100تا150تن گوجه برداشت می شود با احتساب هرکیلو 2500تومان حداقل 250میلیون تومان می شود که اگر هر هکتار 100میلیون مخارج داشته باشد که ندارد بیش از 150میلیون سود عاید کشاورزان طی 6ماه می شود حالا ببینید نقدینگی چکار می کند . و قشر کارمند وحقوق بگیر ثابت باید تاوان این نقدینگی افسار گسیخته را بدهد . لطفا موضوع را پیگیری کنید . این اتفاق سال 97 افتاد که گوجه تا مرز 10000تومان رفت وخیلی ها سود های کلان خوردند . فقط میتوان صادرات در ماههای شهریور مهر وابان را متوقف کرد تا قیمت بالا نرود . حد معقول قیمت گوجه که هم برای تولید کننده سود داشته باشد وهم برای مصرف کننده 1200تا 1800ومان می باشد با عملکرد 70تا 150تن در هکتار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
جلو صادرات بی رویه گوجه . پیاز و سیب زمینی . بادمجان و محصولات دیگر گرفته شود تا بازار داخل به تعادل برسد .
آخرین اخبار