مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی مطرح کرد؛

هدف بهبود وضعیت فناوری است نه بازنگری کتاب‌های درسی

آهنچیان گفت: انتظار ما تحول ایده‌ها و نظارت بر عملیات است و تنها اصلاح کتاب‌های درسی محوریت ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا آهنچیان مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی در اجلاس سراسری کارگروه‌های تخصصی که در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است، اظهار کرد: شورای گسترش با سه کمیسیون راه اندازی شد و۷۰ کارگروه ذیل کمیسیون‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به کارگروه‌ها گفت: محوری‌ترین بخش‌های تحول و توسعه این کارگروه‌ها و کارگروه‌ها به عنوان نظام اصلی آموزش عالی فعالیت دارند.

آهنچیان گفت‌: یکپارچه سازی آموزش و پژوهش هدف اصلی ما و خواستگاه آن‌ها از دل کارگروه‌هاست.

اصلاح کتاب‌های درسی محوریت ندارد

مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به دستاورد کارگروه‌ها بیان کرد: انتظار ما تحول ایده‌ها و نظارت بر عملیات است و تنها اصلاح کتاب‌های درسی محوریت ندارد.

وی تصریح کرد: ارتقای پژوهش و دستاورد فناوری و ساماندهی آموزش عالی اهمیت بسیاری دارد.

آهنچیان درباره اعضای کارگروه‌ها گفت: در گذشته اعضای کارگروه‌ها به صورت سنتی انتخاب می‌شدند، اما اکنون با شناسایی تمام ظرفیت‌ها افراد انتخاب می‌شوند و شایسته‌ترین تصمیم‌ها در کارگروه گرفته می‌شود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی بیان کرد: ۸ گروه تخصصی و فعال انتخاب شدند و بیشترین گروه در علوم انسانی و فنی و مهندسی و کمترین آن‌ها در هنر و معماری است و تعداد اعضای فعلی ۶۱۰ عضو  است که ۵۷۲ نفر مرد و مابقی خانم هستند.

وی ادامه داد: تا روز گذشته  حکم ۵۸۲ عضو که تعدادی از آن‌ها متعلق به شورای تحول علوم انسانی است به امضا رسید و اعضای برگزیده به ترتیب در دانشگاه تهران، تربیت مدرس و فردوسی مشهد حضور دارند.

آهنچیان درباره جلسه نخست گفت: همه کارگروه‌ها از ۷ اردیبهشت تا پایان این ماه برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار