تصویب قوانین بیشتر برای کنترل اینترنت در روسیه

سیاستمداران روسیه برای اعمال فشار بیشتر بر شبکه جهانی اینترنت و تلاش برای راه‌اندازی شبکه وب داخلی، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را اجرا می‌کنند.

قانون گذاران روسیه قوانین بیشتری برای کنترل شبکه اینترنت تصویب می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قانون گذاران و نمایندگان مجلس دومای روسیه با بررسی قوانینی جدید برای کنترل هرچه بیشتر بر شبکه اینترنت در این کشور به دنبال راه‌اندازی اینترنت بومی در روسیه هستند. نمایندگان مجلس روسیه با رای مثبت به بسیاری از مفاد لایحه کنترل بیشتر بر شبکه جهانی اینترنت گام‌های عملی را برای را‌ه‌اندازی اینترنت مخصوص روسیه در این کشور برداشته‌اند. رسانه‌های روس هدف از تصویب این قوانین را مقابله با سیاست‌های مخرب کشورهای متخاصم با روسیه به ویژه ایالات متحده آمریکا عنوان کردند.

این قانون از سوی رئیس جمهور روسیه مورد حمایت قرار گرفته است و مجوزهای لازم برای اجرایی کردن آن از سوی شخص رییس جمهور صادر گردیده است. بر طبق قوانین جدید شبکه اینترنت در روسیه، دستگاه‌ها و سازمان‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت در این کشور موظف می‌شوند با استقرار سرورهای ارسال کننده امواج دسترسی به این شبکه در داخل کشور امکان کنترل و نظارت بر اینترنت به صورت ۲۴ ساعته مهیا سازند تا از نفوذ عوامل بیگانه به شبکه داخلی اینترنت جلوگیری شود.

تعدادی از نمایندگان مجلس دوما روسیه گفتند: قطعا این قوانین برای تامین و حفاظت از منافع ملی روسیه است و نمایندگان مردم به هیچ عنوان به دنبال سانسور و محدودسازی فضای اینترنت نیستند. عوامل خارجی در سراسر جهان با درک قدرت و نفوذ روسیه در تحولات جهانی به دنبال ضربه زدن به کشور ما هستند و یکی از رایج‌ترین مسیرها برای وارد کردن صدمات سنگین به کشور استفاده از فضای اینترنت است.

قانون گذارن روسیه قوانینی برای کنترل بیشتر بر شبکه اینترنت را تصویب می‌کنند

به گفته کارشناسان مسائل امنیتی در روسیه، شبکه ملی اینترنت علاوه بر جلوگیری نفوذ هکرها و خرابکاران برای ایجاد اختلالاط در سیستم‌های ارتباطی و اینترنتی این کشور می‌تواند تا حدود زیادی از انتشار خبرهای جعلی و منحرف کننده ذهن اقشار مختلف جامعه جلوگیری کند. البته پیش از این نیز قانون گذاران روس اقداماتی در این زمینه انجام داده بودند که فیلترینگ تلگرام از مهم‌ترین آنها بود.


بیشتر بخوانید: فیسبوک صفحات روسی اشتراک ویدئو را مسدود می‌کند


انتهای پیام/

روسیه به دنبال راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار