تقدیر آیت الله مکارم شیرازی از طرح یک مسجد یک خانه

آیت الله مکارم شیرازی گفت:برخی پیشنهاد کردند که در کشور ۱۰۰ هزار مسجد وجود دارد و اهالی هر مسجد، یک خانه برای سیل زدگان بسازند و مشکلات حل می‌شود که این موضوع پیشنهاد خوبی است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه هنوز مسئله سیل در کشور مطرح است، گفت: در ابتدا باید از کسانی که در این سیل واقعا به میدان آمدند، تشکر کنیم؛ باید از جوانان، طلاب و فضلا که به میدان آمده و خوش درخشیدند، قدردانی کرد.

وی افزود: وقتی در تصاویر مشاهده می‌کنیم که این طلاب برای راحتی مردم تا چه مقدار داخل گِل رفته اند، افتخار می‌کنیم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: ما نیز در کنار مبلغ ۳۵۰ میلیون تومانی که برای سیل زدگان کمک کرده ایم، گروه ۵۰ نفره‌ای از جوانان فاضل حوزه به همراه ۷۰ میلیون تومان به این مناطق فرستادیم و مقرر شد ۱۰ روز در این منطقه مانده و در کنار کمک به سیل زدگان، وسائلی را نیز تهیه نمایند.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به انگیزه این خدمات، تصریح کرد: اگر نگوییم صددرصد انگیزه این خدمات دینی است، حداقل ۹۵ درصد آن دینی است؛ اینجاست که ارزش این کار‌ها مشخص می‌شود که این افراد بر اساس مبانی مذهبی خدمت می‌کنند؛ اما اشخاصی نیز مبانی مذهبی مردم را تضعیف کرده اند که این کار، خیانت است.

وی با اشاره به اینکه خدمات اولیه برای سیل زدگان انجام شده است، اذعان داشت: پس از خدمات اولیه، دو مسئله مهم وجود دارد؛ اولی موضوع مسکن است که باید به سیل زدگان داده شود؛ برخی پیشنهاد کردند که در کشور ۱۰۰ هزار مسجد وجود دارد و اهالی هر مسجد، متعهد شوند که یک خانه برای سیل زدگان بسازند و مشکلات حل می‌شود که پیشنهاد خوبی است؛ لذا اگر بخواهیم با پول دولت کار مسکن سازی انجام دهیم، به طول خواهد انجامید.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: مسئله دیگر آنکه نباید برای خانه‌های سابق خرج زیادی کرد؛ البته موقتا باید درست شود؛ اما این خانه‌ها دیگر خانه نخواهد شد؛ برخی از این خانه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها بوده و همیشه در خطر است؛ باید در مکان امن برای آنان خانه ساخته شود.

وی در ابتدای درس به روایتی از نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره کرد و گفت: رسول اکرم (ص) در این حدیث فرمودند: «أَرْبَعٌ إِذَا کُنَّ فِیکَ فَلاَ عَلَیْکَ مَا فَاتَکَ مِنَ اَلدُّنْیَا حِفْظُ أَمَانَةٍ وَ صِدْقُ حَدِیثٍ وَ حُسْنُ خَلِیقَةٍ وَ عِفَّةُ طُعْمَةٍ/ چهار چیز است که اگر داراى او باشى ضررى بر تو نیست اگر چه از دنیاى تو هر چه کاسته شود و آن‌ها حفظ‍ امانتست و راستگوئیست و خوش خلقى است و عفّت ورزیدنست».

این مرجع تقلید مطرح کرد: حدیث به این کوتاهی، برنامه و دستوری جامع است که اگر عمل شود، زندگی انسان و جامعه را زیر و رو خواهد کرد.

وی افزودد: عمل به این حدیث سخت است؛ اما انسان اگر نتوانست، باید مرحله به مرحله به آن عمل نماید؛ اگر تدریجا هم عمل کرده و در پایان کامل شود، افتخاری است؛ البته حکم این است که مطلقا عمل شود.

انتهای پیام/الف

تقدیر آیت الله العظمی مکارم از طلاب جهادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.