سرانجام مشخصات فنی کنسول پلی استیشن ۵ سونی فاش شد

مهندس و طراح کنسول پلی استیشن ۴ شرکت سونی به تازگی در طی مصاحبه‌ای مشخصات فنی کنسول PS5 را اعلام کرد.

مشخصات کنسول PS5 فاش شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند سال اخیر صحبت‌های زیادی از نسل بعدی کنسول‌ها زده می‌شود که تاکنون هیچ کدام از شرکت‌های سازنده کنسول‌ها این اطلاعات را تایید نکرده‌اند. اما اکنون اطلاعات کنسول نسل بعدی شرکت سونی که PS5 نام دارد توسط مارک سنری، که یکی از مدیران شرکت سونی است، منتشر شده و مشخصات این کنسول را برای ما فاش می‌کند.

از قابلیت‌های کنسول نسل بعد شرکت سونی می‌توان به پشتیبانی از گرافیک 8K ، صدای سه بعدی ، داشتن هارد SSD و پشتیبانی کامل از کلیه بازی‌های کنسول PS4 اشاره کرد. بر اساس صحبت‌های جدید مارک سنری، کسی که طراحی اصلی کنسول PS4 را بر عهده داشته، کنسول بعدی شرکت سونی یک نسخه با تغییرات سخت افزاری و ظاهری نسبت به کنسول PS4 PRO خواهد بود.

مهم‌ترین تغییر در این نسل از کنسول، استفاده از نسل سوم پردازنده AMD Ryzen بوده که دارای هشت هسته قدرتمند است. علاوه بر این روی این پردازشگر، از یک GPU سفارشی مخصوص شرکت سونی، که توسط شرکت AMD ساخته شده است، استفاده شده که به کنسول جدید این شرکت قابلیت پشتیبانی از کیفیت 8K را می‌دهد. این GPU سفارشی علاوه بر کیفیت 8K، به کنسول PS5 اجازه و امکان پخش صدای سه بعدی را نیز می‌دهد.

مشخصات کنسول PS5 فاش شد

تغییر دیگر در کنسول PS5 نسبت به کنسول PS4 ، استفاده از هارد دیسک SSD است که سرعت نصب و اجرای عناوین مختلف را بسیار بالاتر می‌برد، برای مثال در آزمایش انجام شده توسط شرکت سونی روی عنوان مرد عنکبوتی، مشخص شد که اجرای این عنوان در کنسول PS4 حدود ۱۵ ثانیه طول می‌کشد و این در حالی است که اجرای این عنوان در کنسول PS5 تنها ۰.۸  ثانیه طول خواهد کشید.

با عرضه کنسول PS4، گیمرها نمی‌توانستند عناوین کنسول PS3 را روی کنسول PS4 اجرا کنند. اما این بار شرکت سونی اعلام کرده است که امکان استفاده از عناوین PS4 روی کنسول PS5 وجود خواهد داشت و این مطلب به معنای وجود داشتن دیسک Blu-ray در کنسول نسل بعدی شرکت سونی است. همچنین این کنسول از هدست VR شرکت سونی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات کنسول PS5 فاش شد

در حال حاضر به نظر می‌رسد شرکت سونی تنها به دنبال انتشار مطالبی درباره سخت افزار کنسول جدیدش است و قصد ندارد مشخصات ظاهری این محصول را منتشر کند و از آنجایی که شرکت سونی در نمایشگاه E3 امسال حضور ندارد، احتمالا جزییات بیشتر این کنسول در آینده‌ای دورتر رسمی خواهد شد.

در ادامه ویدیوی مربوط به ویژگی‌های کنسول پلی استیشن ۵ را مشاهده کنید:


بیشتر بخوانید: وایکینگ‌ها به اساسینز می‌آیند 


انتهای پیام/

مشخصات کنسول PS5  اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار