افتتاح فاز دوم کارخانه تولید قوطی‌های نوشیدنی در ساوه / ایران در زمینه تولید قوطی های یکبار مصرف خودکفا شد

با افتتاح فاز دوم کارخانه تولید قوطی‌های نوشیدنی در ساوه ایران در زمینه تولید قوطی های یکبار مصرف خودکفا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،فاز دوم کارخانه تولید قوطی‌های آلومینیومی در ساوه  افتتاح شد تا این کارخانه با تولید روزانه ۸ میلیون قوطی کشور را از واردات سالانه ۵۰ میلیون دلار قوطی‌های آلومینیومی مخصوص آبمیوه و نوشیدنی بی نیاز  کند.

علوی مدیر عامل کارخانه تولید قوطی‌های آلومینیومی ساوه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،با بیان اینکه فاز دوم این کارخانه در سال رونق تولید راه اندازی شده و کشور را به مرحله خودکفایی رساند گفت: برای راه اندازی فاز دوم با سرمایه گذاری خارجی ۵۰ میلیون دلار هزینه شد.

پیش بینی صادرات ۳۰ میلیون دلاری قوطی‌های آلومینیومی نوشیدنی از ساوه

علوی با اشاره به اینکه اکنون برند‌های معروف تولید آبمیوه و نوشیدنی از این کارخانه قوطی‌های خود را تهیه می‌کنند افزود: با تامین نیاز داخل ۲۰ درصد تولیدات به ارزش ۳۰ میلیون دلار نیز برای صادرات در نظر گرفته شده است که به شش کشور همسایه صادر می‌شود.

بلوریان مدیر تولید کارخانه تولید قوطی‌های آلومینیومی ساوه هم با بیان اینکه با راه اندازی فاز دوم این کارخانه زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شد گفت: مراحل تولید ۱۰ مرحله است که بیش از ۸۰ درصد آن بومی شده و تنها در زمینه درب قوطی نیازمند واردات هستیم که در صورت حمایت در زمینه سرمایه گذاری، تولید این درب‌ها را هم می‌تواند بومی شود.

با افزایش توان صادراتی امکان ارسال محصولات به ۸ کشور همسایه ایران، وجود دارد

دیوید اندرسون مدیر ارشد شرکت سرمایه گذاری خارجی که در این خط تولید مشارکت دارد، هم گفت: این واحد در زمره بهترین خطوط تولید است و با فعالیت آن، ایران نیازی به واردات قوطی ندارد و با افزایش توان صادراتی امکان ارسال محصولات به ۸ کشور همسایه ایران، وجود دارد.

اندرسون با بیان اینکه با وجود اینکه خط تولید قوطی‌های آلومینیوم بسیار پیچیده و هدف ما تمرکز بر رونق تولید در داخل ایران است، افزود: کارگران و مدیران فعال در این کارخانه از نظر توان و کیفیت کاری در سطح کلاس جهانی هستند وبا وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم ها، با همدلی و همکاری موفق به راه اندازی این خط تولید شدند.

وی تولید درب قوطی و تامین مواد اولیه این کالا در داخل کشور را از اولویت‌های دیگر دانست و اضافه کرد: آلومینیم مورد نیاز این کارخانه فعلا از چین وارد می‌شود، و با راه اندازی این خط تولید فرصت مناسبی ایجاد شده تا این ماده اولیه را هم در ایران و بدون وابستگی به خارج تولید کنیم.

خودکفایی در زمینه تولید انواع قوطی‌های مخصوص نوشیدنی در راستای تحقق شعار ما می‌توانیم

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم گفت: خودکفایی در زمینه تولید انواع قوطی‌های مخصوص نوشیدنی که تا پیش از این از طریق واردات نیاز‌های کشور تامین می‌شد، حاصل تلاش بخش خصوصی و در راستای تحقق شعار ما می‌توانیم است.

آقازاده افزود: راه اندازی این کارخانه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و برنامه اقتصاد مقاومتی و همچنین تاکید معظم له در خصوص رونق تولید در سال ۹۸ است.

منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس هم، گفت: امیدوایم سرمایه گذاران با نگاه به تولید در داخل مانند این کارخانه فعالیت‌های موثری در راستای رونق تولید انجام دهند.

ظرفیت تولید این کارخانه تولید ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون قوطی در سال است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: صادرات ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.