رئیس سازمان غذا و داروی کشور خبر داد؛

واردات دارو‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند ممنوع است

رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: واردات دارو‌هایی که به صورت صد در صدی در داخل کشور نیز تولید می‌شوند ممنوع است.

پیرصالحی معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور در گفتگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به این که واردات دارو‌هایی که به صورت صد در صدی در داخل کشور نیز تولید می‌شوند ممنوع است گفت: آن دسته از شرکت‌های تولید دارو که توان پوشش کامل بازار را ندارند می‌توانند توسط بازار‌های وارداتی مشکل خود را حل کنند.

وی افزود: هر آیین نامه‌ای که در حوزه غذا، دارو، آرایشی و بهداشتی نیاز به اصلاح داشته باشد در تلاش هستیم تا بدون لطمه زدن به کیفیت، در راستای تسهیل و رفع مشکلات داروسازان آن را برطرف کنیم.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور با اشاره به این که در تامین دارو‌های بیماران خاص هیچ گونه مشکل و کمبودی نداریم گفت: ۱۲۰ میلیون دلار داروی بیماران خاص تامین شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نیاز ۶ ماهه اوبل سال تقریبا تدارک دیده شده است و در تلاش هستیم تا نیاز ۶ ماهه دوم سال را نیز برطرف کنیم.

پیر صالحی در خصوص تامین ارز دارو‌های وارداتی هم گفت: با وزارت صمت و بانک مرکزی برای تامین ارز دارو‌ها جلسات متععدی برگزار کردیم تا در این حوزه بتوانیم موفق عمل کنیم.

وی گفت: بحث دارو به شدت وابسته به موضوع ارز است که انتظار می‌رود با همکاری و همیاری مشکلات این حوزه هم کاهش یابد.

انتهای پیام /ک


۱۲۰ میلیون دلار داروی بیماران خاص تامین شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.