حضور ۵۱ گروه در جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار نهبندان

فردا با حضور ۵۱ گروه، دومین جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در دومین جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار نهبندان ۲۵ گروه تجسمی از ۱۱ استان کشور، ۱۰ گروه از انجمن مجسمه سازان ایران به عنوان مهمان و ۱۶ گروه بومی - محلی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در هر گروه دو نفر به عنوان شرکت کننده حضور دارد، افزود: در این جشنواره  هنرمندانی از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و سمنان هم حضور خواهند داشت.

زمزم ادامه داد: این جشنواره شامل دو بخش رقابتی و ویژه است که در بخش ویژه برای اولین بار امسال بخش گروه‌های بومی _ محلی هم در نظر گرفته شده و  ۱۶ گروه در آن شرکت دارند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابیان اینکه افراد می‌توانند در مراسم اختتامیه از آثار هنرمندان دیدن کنند، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و برپایی غرفه فروش محصولات صنایع دستی در محل برگزاری جشنواره از دیگر برنامه هاست.

وی با اشاره اینکه در پایان این جشنواره در بخش رقابتی، سه گروه به عنوان اول تا سوم و دو گروه نیز شایسته تقدیر  انتخاب می‌شوند. گفت: در بخش ویژه جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار نهبندان نیز سه گروه برگزیده معرفی خواهند شد.

زمزم ادامه داد: همچنین در گروه مهمانان هم بنا به تشخیص اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروه‌هایی شایسته تقدیر خواهند بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تاکنون این جشنواره در دو دوره به صورت ملی و ۸ دوره به صورت استانی و منطقه‌ای برگزار شده است.

امسال هم دومین جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار نهبندان در روز‌های ۲۹ و ۳۰ فروردین برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

برگزاری جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار