معاون پژوهشی وزارت علوم مطرح کرد؛

تدوین آیین نامه اجرایی اختصاص اعتبارات پژوهشی/ پژوهش‌ها باید برای مردم خدمات ایجاد کنند

برومند گفت: بخشی از پژوهش‌های ما باید به سمتی بروند که برای مردم خدمات ایجاد کنند.

آیین نامه اجرایی اختصاص اعتبارات پژوهشی تدوین می‌شود/ تخصیص گرنت‌های پژوهشی دستگاه‌های دولتی به دانشجویانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم در اجلاس سراسری کارگروه‌های تخصصی که در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی سازوکار اختصاص اعتباری پژوهشی (ستاپ) برای دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

برومند درباره بازنگری برنامه‌های آموزش و پژوهش گفت: باید همبستگی مناسب میان برنامه‌ها ایجاد شود، برنامه‌های علمی به دانشگاه‌ها سپرده شود و اختیارات برنامه ریزی داخل دانشگاه‌ها برود.

وی با اشاره به استاندارد سازی گفت: باید آرام آرام خود را از فعالیت‌هایی که می‌تواند به دانشگاه منتقل شود، بیرون بیاییم و آنها را به دانشگاه بسپاریم.

برومند اظهار کرد: با گرفتن نظرات تخصصی از کارگروه‌ها، برنامه‌ها تخصصی‌تر می‌شوند و تلاش کردیم با بهره‌گیری از انجمن‌های علمی، نگاه پژوهشی را منسجم‌تر کنیم.

ضرورت افزایش گرنت‌های آموزشی

وی درباره انتظار معاونت پژوهشی وزارتخانه از کارگروه‌های تخصصی بیان کرد: بخشی از پژوهش‌های ما باید به سمتی بروند که برای مردم خدمات ایجاد کنند و مفهوم رساله‌های علمی به این سمت برود و منابع مالی سازمان‌ها به سمت گرنت‌های پژوهشی برود.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: انجام این کار در سیستم اقتصادی دولتی کار سختی است و به همین دلیل طی جلسات متعدد در معاونت پژوهشی قرار شد تعداد گرنت‌های افزایش یابد و گرنت‌های پژوهشی وارد سیستم شوند و در همین راستا آیین نامه اجرایی سازوکار اختصاص اعتباری پژوهشی (ستاپ) ایجاد می‌شود.

برومند درباره این آیین نامه بیان کرد: برای پیش برد این آیین نامه گروه‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی باید همراه با معاونت پژوهشی باشند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار