افزایش ۴۰ درصدی ثبت‌نام زائران عتبات عالیات یک ماه گذشته

مدیر‌کل حج و زیارت استان کرمانشاه از افزایش ۴۰ درصدی ثبت‌نام زائران طی یک ماه گذشته، با اعلام مصوبه رایگان شدن صدور روادید برای زائران و مسافران به عراق خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حامد دارابی مدیر‌کل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : از ۱۲ فروردین‌ماه، طبق تفاهمنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق مقرر شد هزینه صدور روادید برای زائران و مسافران هر ۲ کشور رایگان باشد.

وی گفت : سازمان حج و زیارت در همین راستا تنها متولی کاروان‌های زیارتی مصوب دولت است، از همان تاریخ اعلام شده با برنامه‌ریزی‌های صوت گرفته این عملیات اجرایی شده است.

 دارابی افزود : با اجرای این مصوبه چیزی در حدود، ۵۰۰ هزار تومان از سبد هزینه‌ایی که یک زائر باید برای زیارت عتبات عالیات هزینه می‌کرد، کاسته شده است.

وی با اشاره افزایش ۴۰ درصدی ثبت‌نام زائران طی یک ماه گذشته، خبر داد: همین موضوع رایگان شدن صدور روادید برای زائران و مسافران سبب شده زائران و مشتاقان زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) بیشتری به سمت دفاتر زیارتی استان بیایند به طوری که امروز در برخی از روز‌ها ۲ کاروان به مرز اعزام می‌شوند تا از آن‌جا عازم عراق شوند.

عدم هماهنگی کنسولگری دائم عراق در کرمانشاه و نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور با اداره‌کل حج و زیارت استان سبب شده متقاضیان سفر به عراق برای گرفتن روادید هزینه چند برابری پرداخت کنند که در این خصوص دارابی از آمادگی با یک‌سوم قیمت که قیمت مصوب و دولتی است بابت هزینه کارگزاری یعنی عملا چیزی بین ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان نسبت به اخذ ویزا برای زائران خبر داد.

این مسؤول به عدم همکاری نمایندگی وزارت خارجه و کنسولگری با سازمان حج و زیارت اشاره و بیان کرد: با وجود اعلام این آمادگی، متاسفانه علی‌رغم گذشت چها‌ر ماه و پیگیری‌های متعدد هیچگونه جوابی از سوی نمایندگی وزارت خارجه و کنسولگری دریافت نکرده‌ایم؛ هر روز شاهد هستیم خیلی از زائران به گمان اینکه سازمان حج و زیارت متولی این قضیه است به سمت این اداره‌کل می‌آیند و نسبت به نحوه برخورد، میزان هزینه بالا و گزاف همچنین از معطلی سه الی چهار روزه که برای دریافت روادید، اعتراض دارند.

وی در پایان، گفت: هم‌اکنون ۱۸ دفتر زیارتی در استان کرمانشاه فعالیت دارند، زائران برای ثبت‌نام به دفاتر زیارتی زیر نطارت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند .

 

 

انتهای پیام/د

هزینه صدور روادید برای زائران و مسافران هر ۲ کشور رایگان باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار