مسعودی فرید خبر داد؛

راه اندازی مهدکودک‌های سیار در مناطق سیل زده

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از راه اندازی مهدکودک‌های موقت در مناطق سیل زده خبر داد.

اقدامات بهزیستی در مناطق سیل زدهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در مراسم جمع آوری کمک‌های کودکان مهدکودک‌های سراسر استان تهران برای مناطق سیل زده اظهار کرد: مردم ما همواره در حوادث مختلفی که در کشور رخ می‌دهد، همدرد یکدیگر هستند.


بیشتر بخوانید؛ کمک ۲۵۰ میلیونی بهزیستی استان تهران به سیل زدگان گلستان


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: یکی از مسائلی که وجود دارد بحث حمایت روانی و اجتماعی از مردم و کودکان آسیب دیده است که نباید از آن غافل شویم.

وی با بیان اینکه کودکان نمی‌توانند مشکلات به وجود آمده از وقوع حادثه را بیان کنند، بیان کرد: ممکن است آن‌ها در روز‌ها و ماه‌های بعد دچار آسیب شوند.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز شاخص برای کودکان و نوجوانان در مناطق سیل زده داریم که هیچ کدام از آن‌ها دچار آسیب نشده اند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در روزهای آغازین وقوع بحران سامانه ثبت خسارات را ایجاد کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: این سامانه خسارت‌هایی را که به مراکز و خانه‌های مددجویان وارد شده را بررسی می‌کند و کمک‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از همان آغاز سیل در استان گلستان مهدکودک‌های موقت و سیار راه اندازی شد و در حال حاضر ۷۰ مهد کودک موقت در سه استان لرستان، گلستان و خوزستان داریم.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه مهد کودک‌های تهران کمک‌های بسیاری را برای مناطق سیل‌زده جمع آوری کردند، تصریح کرد: جمع آوری این نوع کمک‌ها حس نوع دوستی را در بین افراد نهادینه می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مراکز بهزیستی در استان‌های سیل زده آسیب کمی دیده‌اند، تصریح کرد: خانه مددجویان  به کلی تخریب شده و تعداد زیادی از آن‌ها نیاز به بازسازی اساسی دارند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی بعد از وقوع سیل ۵۰۰ تا یک‌ میلیون تومان به حساب مددجویان  واریز کرد، افزود: هرچند این مبلغ ناچیز بود، اما در روز‌هایی که خانه‌های افراد ویران شده می‌تواند از لحاظ روحی و روانی وضعیت بهتری را برایشان فراهم کند.

مسعودی فرید با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی در این مناطق برای افرادی که دارای معلولیت هستند لوازم توانبخشی تهیه می‌کند، اظهار کرد: سازمان اورژانس اجتماعی و روانشناسان طرح محب برای حمایت های روحی و روانی از مردم در این مناطق حضور دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ۴۰۰ تیم اوژانس اجتماعی در مناطق سیل زده حضور دارد که ۷۰-۸۰ درصد اعضای تیم‌ها در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان مستقر هستند.

 مسعودی فرید با بیان اینکه مهدکودک‌های موقت در خوزستان به ۲۵ مورد رسیده است، گفت: اعضای اورژانس اجتماعی و طرح محب در مهدکودک‌های موقت حضور دارند و خدمات خود را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

حضور اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده کشور

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار