کانال بندولی چه نقشی در کنترل سیلاب دارد؟

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: کانال بندولی نقش مهمی در کنترل سیلاب گرگانرود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهندس علی نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت :  طول کانال اجرا شده، ۵ هزار و ۱۰۰ متر و حجم خاکبرداری و لجن برداری انجام شده در این کانال، بالغ بر ۵۰۰ هزار متر مکعب بوده است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان این که احداث این کانال با بیش از ۴۰ دستگاه بیل مکانیکی، بولدزر و جرثقیل، لودر و دیگر تجهیزات و ماشین آلات انجام شد، افزود: این عملیات با طراحی و نظارت شرکت آب منطقه ای گلستان و اجرای قرارگاه خاتم الانبیاء انجام پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود:احداث این کانال، با هدف انتقال بخشی از جریان سیلاب گرگانرود به (کال شور) در مواقع اضطراری انجام می‌شود؛ و با توجه به اقدامات اولیه و اضطراری انجام شده، این طرح قابلیت هدایت و انحراف سیلاب نواحی شمالی استان را دارد و با بهره برداری از آن از آبگرفتگی شهر‌ها و روستا‌ها و خسارت در پایین دست کاسته می‌شود.
 
 سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیاء نیز گفت : کانال «بندولی» از وقوع سیلاب جلوگیری می‎کند و کانال بندولی در بالادست سد وشمگیر برای انتقال سیلاب گرگانرود به دریاچه کالشور احداث شده است.
 
سعید محمد افزود : این طرح ۱۴ روز به صورت شبانه روزی انجام شده است که حدود ۵ هزار و ۱۰۰ متر کانال احداث شد از این میزان ۳ هزار متر آن در درون باتلاق حفر شد.

وی افزود: برای کار تکمیلی این کانال نیاز به تأمین اعتبار داریم.
 
انتهای پیام / ن
 

افتتاح کانال بندولی با هدف کنترل سیلاب گرگانرود

برچسب ها: سیلاب ، آق قلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار