ایران‌زمین؛

آشنایی با یکی از مراکز سوزن‌دوزی ایران/ شهری دیدنی در دومین استان پهناور کشور + تصاویر

اگر به دومین استان پهناور کشورمان سفر کرده باشید، متوجه می‌شویدکه همچون سایر مکان‌ها راوی دوره‌های مختلف تاریخی است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر به دومین استان پهناور کشورمان سفر کرده باشید، متوجه می‌شوید این استان که با نام سیستان و بلوچستان شناخته شده است، همچون سایر استان‌ها و شهر‌های کشور راوی دوره‌های مختلف تاریخی است و جذابیت‌های تاریخی زیادی را در خودش جای داده است.

اسپکه؛ شهری کوچک و تاریخی

یکی از شهرستان‌های این استان شرقی کشورمان با نام نیک‌شهر شناخته می‌شود. این شهرستان ۴ بخش، ۱۱ دهستان و ۳ شهر را در خود جای داده است. لاشار یکی از بخش‌های شهرستان نیک‌شهر است. این بخش از شمال به بخش بمپور شهرستان ایرانشهر، از جنوب به بخش مرکزی شهرستان نیک‌شهر و بخش مرکزی شهرستان قصر قند، از شرق به بخش آهوران و از غرب به بخش مرکزی شهرستان فنوج منتهی می‌شود.

اسپکه؛ شهری کوچک و تاریخی

شهر اسپکه در مرکز بخش لاشار قرار گرفته است. این شهر یکی از شهر‌های کوچک استان سیستان و بلوچستان است. اسپکه یکی از مراکز سوزن‌دوزی بلوچستان است. سوزن‌دوزی یکی از صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشورمان است که تاریخچه‌ای ۸ هزار ساله دارد. شهرستان ایرانشهر واقع در بلوچستان در سال ۱۳۹۷ به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شد.

اسپکه؛ شهری کوچک و تاریخی

گفتنی است، نام شهر اسپکه در میان نوشته‌های نویسنده حدودالعالم دیده می‌شود. از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر می‌توان به قلعه اسپکه اشاره کرد. قلعه اسپکه در سده‌های میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام ساخته شده است. این قلعه در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ به ثبت ملی رسیده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.