تحصیل کودکان مهاجر موضوع یک مستند شد

مستند «شاید که آینده از آن ما» مستندی درباره مشکلات تحصیلی مهاجران افغان است.

تحصیل کودکان مهاجر موضوع یک مستند شدجابر مطهری زاده مستند ساز در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص موضوع مستند «شاید که آینده از آن ما» گفت: این مستند به ماجرای تحصیل کودکان مهاجر افغانستانی در ایران می‌پردازد و گوشه‌ای از مشکلات آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. در این مستند یک مدیر مدرسه که خود از مهاجرین افغانستانی است تلاش می‌کند تا مشکلات و موانع مدرسه‌ای را که برای تحصیل کودکان مهاجر راه اندازی کرده، مرتفع کند.

وی در ادامه با اشاره به مراحل تحقیق این مستند، تصریح کرد: مرحله تحقیق و پژوهش این فیلم حدود ٧ ماه طول کشید و من مدت‌ها به مدرسه  رفت و آمد کردم تا بتوانم درک درستی از شرایط مدرسه و نحوه فعالیت آنها و بچه‌های محصل داشته باشم، اما در طول فیلم برداری به خاطر شرایط خاص این مدرسه که قبلا بار‌ها پلمپ شده بود، مجبور بودیم زودتر فیلمبرداری را انجام دهیم که توسط نیرو‌های امنیتی مشکلی برای مدرسه رخ ندهد و به همین دلیل در سه ماه حدود ٢٨ جلسه فیلمبرداری داشتیم.

گفتنی است مستند «شاید که آینده از آن ما» که در مدت زمان ٦٠ دقیقه تولید شده، محصول شبکه مستند سیما است که به زودی مراحل پخش بین الملل آن جهت حضور در جشنواره‌های مختلف انجام می‌پذیرد.

عوامل این مستند عبارتند از:
تهیه کننده و کارگردان: جابر مطهری زاده، فیلمبردار: مرتضی صالح نژاد، صدابردار: احمد امیر محمدی، تدوین: محمد سجاد مطهری زاده، صداگذار: حسین قورچیان، رنگ آمیری تصاویر: سامان مجد وفایی، مدیر تولید: مرصاد مطهری زاده، تهیه شده در شبکه مستند سیما

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار