اختصاصی/

بازگشایی مسیر قدیمی معمولان-خرم‌آباد تا ۴۸ ساعت آینده/ انفجار برای بازگشایی مسیر مسدود شده در پل دختر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر قدیمی معمولان-خرم‌آباد با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء تا ۴۸ ساعت آینده ازگشایی می شود.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهر‌سازی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در استان لرستان بسیاری از مسیر‌های اصلی به دلیل رانش زمین و وقوع سیل تخریب شده بودند گفت: یکی از مسیر‌های اصلی در این محدوده مربوط به شهر معمولان - پل‌دختر بود، این مسیر در همان روز‌های ابتدایی از طریق ایجاد یک راه روستایی و اتصال آن به آزاد‌راه خرم‌آباد_ پل زال برای عبور و مرور ماشین آلات سنگین و تجهیزات و ساکنان این منطقه باز شد، اما به دلیل آنکه این مسیر بسیار طولانی و برای روستاییان مشقت آور بود سعی شد یک مسیر جدید با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پیمانکاران بزرگ ایجاد شود.

خادمی با بیان اینکه از معمولان تا خرم‌آباد ۶۰ کیلومتر است، گفت: ۳۸ کیلومتر از این مسیر بازگشایی شد. در این منطقه تمامی جاده‌های اصلی ترانزیتی کاملا از بین رفته و حدود ۲ تا ۳ محدودیت سنگین ازجمله سنگ و تنگه وجود داشت که باعث شده بود جاده کاملا  تخریب شود.


بیشتر بخوانید:اتمام ارزیابی خسارت سیل در لرستان/واحدهای تعمیری برای دریافت وام در اولویت هستند


معاون وزیر راه و شهر‌سازی با اشاره به اینکه طی صحبت‌هایی که با قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پیمانکاران بزرگ انجام شد مقرر گردید از طریق انفجار در این محدوده راه قبلی بازگشایی شود، گفت: قرار شد ظرف مدت ۳ هفته این مسیر باز شود، اما امروز بعد از گذشت ۲ هفته پیمانکاران و قرارگاه خاتم‌الانبیاء اعلام کردند که بعد از آخرین انفجار یعنی حداکثر ظرف ۴۸ ساعت این مسیر بازگشایی می‌شود و ساکنان این محدوده می‌توانند از مسیر قبلی معمولان به خرم‌آباد استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این مسیر تنها برای تردد ساکنان محلی است و هنوز امکان عبور کامیون‌های ترانزیتی وجود ندارد و این انفجار‌ها تنها برای امدادرسانی و ترددها بازگشایی شده است.

خادمی یادآوری کرد: سعی کرده‌ایم در استان لرستان هیچ مسیر جدیدی ایجاد نکنیم و به دلیل آنکه مسیر قبلی کوتاه بود با همکاری سپاه، نیرو‌های راهداری و شرکت ساخت به صورت شبانه روزی این مسیر را برای آنها باز کردیم.

انتهای پیام/

مسیر جدید در لرستان ایجاد نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار