معاون وزیر ورزش: بازسازی مناطق سیل زده به نیروی متخصص نیاز دارد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تامین لوازم ضروری سیل زدگان گفت: سیل زدگان اکنون به نیرو‌های متخصص و با تجربه برای بازسازی نیاز دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان روز چهارشنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در شهرستان کاشان گفت: هم اکنون در حال نام نویسی نیرو‌های جوان بر اساس تخصص و نیاز برای کمک به مردم سیل زده در کشور هستیم و اعزام این افراد از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به حضور جوانان از همان آغاز جاری شدن سیلاب در کشور بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های شدید در چندین استان کشور، امسال موضوع هفته جوان کمک به سیل زدگان است و بر همین اساس برنامه جشن و گلریزان در دستور کار است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به خطاب رهبری معظم انقلاب به جوانان در پیام آغاز سال نو و بیانیه گام دوم عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۲۵ میلیون نفر جمعیت کشور را جوانانی تشکیل می‌دهند که نیازمند هدایت، کمک، رسیدگی، توجه و راهنمایی هستند.

وی با تاکید بر برقراری پیوند همیشگی بین جوانان و علما، از علما خواست تا برای جوانان بیشتر وقت گذاشته و بگذارند تا آن‌ها حرف هایشان را بازگو کنند.

تندگویان اضافه کرد: جوانان دیندار و انقلاب ایران اسلامی بی ریا و صادقانه مشغول کار بوده و در هر جایگاهی که حضور می‌یابند، بی ریا خدمت ارایه می‌دهند، اما نیازمند توجه و راهنمایی هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: انتظار می‌رود تحولی در جوانان کشور ایجاد شود تا آن‌ها همانند شهید تندگویان‌ها باشند که با ۲۹ سال سن جوانترین وزیر کشوری بود که ۱۱ سال اسارت بعثی‌ها را تحمل کرد، قهرمانانه ایستاد تا در نهایت به شهادت رسید.

بارندگی‌های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد که استان‌های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را در شرایط اضطراری قرار داد.

نماینده، ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان نیز جوانی را بهترین دوره زندگی انسان عنوان کرد و آینده، سلامت و اقتدار جامعه را در گرو برخورداری از جوانانی سالم دانست.

آیت الله عبدالنبی نمازی با تاکید بر جوان گرایی در مدیریت گفت: انسان در دوره جوانی دارای انرژی، ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی است که باید از آن‌ها بهره برد.

وی افزود: این جمله به معنای کنار گذاشتن افراد با تجربه نیست، بلکه باید در کنار مدیران جوان، نیرو‌های کارآزموده به عنوان مشاور به کار گرفته شوند تا از تجربه‌های گذشته نیز استفاده کنیم.

نماینده، ولی فقیه در شهرستان کاشان شعار جوان گرایی و عمل به آن را امری پسندیده برشمرد و بیان کرد: استفاده از جوانان در مدیریت نظام توحیدی سفارش شده و باید مدیریت تلفیقی از نیرو‌های جوان با مهارت و با تجربه به کار بگیریم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت موازین شرعی در مکان‌های ورزشی تصریح کرد: دین مبین اسلام به شدت با اختلاط زن و مرد مخالف بوده و بسیار بر این مهم سفارش شده است.

امام جمعه کاشان اضافه کرد: با وجود این توصیه‌ها باز هم در مواردی در دانشگاه ها، بیمارستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مسایل رعایت نمی‌شود که انتظار می‌رود در حوزه ورزش شئونات، اخلاق و احکام اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار ویژه کاشان نیز در ادامه بر سرعت بخشی به ساخت خانه ورزش جوانان و ارتقا جایگاه اداری ورزش و جوانان شهرستان کاشان را خواستارشد.

علی اکبر مرتضایی قهرودی یادآور شد: افزون بر ۹۰ هزار نفر از جمعیت نزدیک به ۴۰۰ هزار نفری این شهرستان را جوانان ۱۹ تا ۲۹ ساله تشکیل می‌دهند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در آیین راه اندازی خانه جوان کاشان به این شهرستان سفر کرده بود.
خانه جوان کاشان بر اساس تفاهم نامه‌ای بین اداره ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر شهرستان در ساختمانی با زیربنای ۲۰۰ مترمربع راه اندازی شده و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تجهیز آن تخصیص یافته است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون وزارت ورزش و جوانان در کاشان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.