سرعت وزش باد در اردبیل به ۹۰ کیلومتر برساعت خواهد رسید

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: سرعت وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل تند تا شدید بوده و بیشینه آن در برخی از مناطق استان بویژه در مناطق مرکزی به ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی امروز با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه ضمن افزایش ابر و رگبار پراکنده (در مناطق مستعد توام با رعدوبرق و تگرگ پراکنده)، سرعت وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل تند تا شدید بوده و بیشینه آن در برخی از مناطق استان بویژه در مناطق مرکزی به ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه وزش باد در مناطق مرکزی استان اردبیل بصورت تند تا نسبتاً شدید تداوم دارد اظهار کرد: طی یک ساعت گذشته بیشترین سرعت باد ثبت شده در ایستگاه نیر ۲۰ متر بر ثانیه معادل ۷۲ کیلومتر برساعت بوده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل افزود: فردا آسمان استان اردبیل نیمه ابری شده و از اواخر وقت با نفوذ پرفشار سطح زمین، در شمال استان و نواحی منتهی به استان گیلان ضمن افزایش ابر، وزش باد تند تا نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

محمدی بیان کرد: در روز جمعه ۳۰ فروردین آسمان استان اردبیل غالباً ابری و مه آلود بوده و در برخی مناطق بارش خفیف باران نیز انتظار می‌رود.

وی گفت: از اواخر وقت جمعه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، بارش باران در بیشتر مناطق مختلف استان اردبیل گسترش می‌یابد و تا عصر شنبه ۳۱ فروردین با شدت و ضعف تداوم یافته بطوریکه در شنبه شب در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان بارش خفیف برف نیز احتمال می‌رود.

انتهای پیام/ح

تداوم وزش باد شدید در مناطق مرکزی استان اردبیل

برچسب ها: وزش باد ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.