پیشنهاد قرارداد «بدون جاسوسی» شرکت هوآوی به آلمان

مدیر اجرایی شرکت مخابراتی هوآوی به مقامات آلمانی پیشنهاد کرد به منظور برطرف ساختن نگرانی‌های امنیتی برلین، یک قرارداد «بدون جاسوسی» میان آن‌ها امضا شود.

پیشنهاد قرارداد «بدون جاسوسی» شرکت هوآوی به آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رن ژنگف، مدیر اجرایی هوآوی، به مقامات آلمانی پیشنهاد داد به منظور برطرف ساختن نگرانی‌های امنیتی برلین در مورد مشارکت این غول مخابراتی چینی در ایجاد زیرساخت‌های نسل بعدی تلفن همراه ۵G در آلمان، قرارداد «بدون جاسوسی» امضا کنند.

رن در این خصوص گفت: «ماه گذشته، با وزارت کشور آلمان صحبت کردیم و گفتیم آماده هستیم تا قرارداد بدون جاسوسی را با دولت این کشور امضا کنیم و متعهد شویم که هوآوی هیچ وسیله نهانی در سیستم‌ها نصب نمی‌کند».

مدیر اجرایی هوآوی همچنین از دولت چین خواسته است تا قرارداد بدون جاسوسی مشابهی را امضاء کند و به قوانین حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا پایبند باشد.

این پیشنهاد پس از آن مطرح می‌شود که یوشن هومان، مدیر شبکه آژانس فدرال آلمان، در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز اظهار داشت این آژانس شرکت هوآوی را از پروژه گسترش شبکه اینترنت پرسرعت ۵G کنار نخواهد گذاشت. هومان در این خصوص تاکید کرد: «موضعی که آژانس فدرال آلمان گرفته آن است که هیچ تامین‌کننده تجهیزات، از جمله شرکت هوآوی، ممکن نیست و نباید حذف شود».

او در ادامه افزود: آمریکا با ادعای جاسوسی صنعتی به اتحادیه اروپا فشار می‌آورد تا از ورود شرکت‌های چینی به شبکه‌های پهناگسترده ممانعت به عمل آورد، این درحالی است که آژانس ما هیچ مدرکی از جاسوسی هوآوی به دست نیاورده است. ما هیچ شاهد مستدلی علیه هوآوی نیافتیم. همچنین می‌دانیم که نهاد دیگری در آلمان مدرک قابل اعتمادی در این خصوص ندارد».

پیش از این واشنگتن هشدار داده بود اگر برلین به شرکت هوآوی اجازه دهد در توسعه شبکه‌های ۵G آلمان شرکت کند، همکاری اطلاعاتی خود را با آلمان قطع می‌کند.

آمریکا شرکت هوآوی را به توطئه برای سرقت اطلاعات محرمانه تجاری و نقض تحریم‌های آمریکا متهم و دو کیفرخواست با ۲۳ عنوان اتهامی علیه هوآوی، شرکت‌های تابعه آن و «منگ وانگ ژو» مدیر مالی ارشد هوآوی صادر کرده است. واشنگتن ضمن لابی‌گری با متحدان اروپایی خود به دنبال ممنوع شدن استفاده از تجهیزات هوآوی در این کشورهاست.

هوآوی، بزرگترین تولیدکننده تجهیزات شبکه ای، تلفن همراه و اینترنت است و حدود ۴۰ درصد از بازار جهانی دیتا را در اختیار دارد. با این حال، نفوذ این شرکت در آمریکا به دلیل اقدامات دولت دونالد ترامپ حدود یک سال است که بسیار کمرنگ شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار