نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

نظارت تاکسیرانی با نظارت همگانی تکمیل می‌شود/مردم در نظارت همگانی یاری رسان و تکمیل کننده نظارت تاکسیرانی هستند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: نظارت شهرداری تهران بر عملکرد تاکسیرانان یک نظارت حداقلی است، زمانی این نظارت تکمیل می‌شود که با نظارت همگانی ترکیب شود.

نظارت تاکسیرانی با نظارت همگانی تکمیل می‌شود/مردم در نظارت همگانی یاری رسان و تکمیل کننده نظارت تاکسیرانی هستندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزایش شیوه نظارت مسافران بر عملکرد تاکسیرانان را موضوع مهمی دانست و گفت: نظارت شهرداری تهران بر عملکرد تاکسیرانان یک نظارت حداقلی است، زمانی این نظارت تکمیل می‌شود که با نظارت همگانی ترکیب شود.

رسولی با بیان اینکه تاکسی رانی براساس تعاریف برخلاف آنچه که مصطلح شده یک سرویس حمل و نقل عمومی نیست، اظهارکرد: در میان حمل و نقل شهری، شهر‌های بزرگ و موفق دنیا سیستم تاکسیرانی یک سامانه حمل و نقل خصوصی است.

وی در خصوص اینکه در ایران به اشتباه فکر می‌کنند تاکسیرانی همانند اتوبوسرانی و یک سامانه حمل و نقل عمومی است، افزود: در حال حاضر تاکسی‌های خطی و متحرک در سطح شهر مطابق الگو‌های موفق جهانی به خصوص تاکسی‌های غیرخطی باید از شیوه فعالیت فعلی خارج شوند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکسی‌ها باید به سامانه حمل و نقل اختصاصی تبدیل شوند، گفت: در این صورت شهروندان در مواقعی که نیازمند سفر‌های درون شهری هستند، به نحو بهتری می‌توانند از این سیستم استفاده کنند. نمونه‌های این اقدام موفق هم اکنون در اپلیکیشن‌های سفری شهری نیز دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس قانون، شهرداری ناظر بر تاکسیرانی است، افزود: شهرداری متولی تاکسیرانی نیست، در صورتی که در حوزه اتوبوسرانی متولی این امر است و همانند مترو به عنوان سیستم حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما در مورد ناوگان تاکسیرانی شهرداری تهران تنها ناظر است.

رسولی ادامه داد: نظارتی که شهرداری تهران روی سازمان تاکسیرانی دارد، شبیه نظارتی است که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر حمل و نقل مسافری ایفا می‌کند که این جایگاه نظارتی به دلیل تثبیت نظم در شهر است. باید به سمتی حرکت کنیم که تاکسیرانی به عنوان یک سازمان خصوصی پذیرفته شود.

وی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر این که به جای ایستادن نقطه به نقطه مسافران در شهر، مسافران در ایستگاه‌های مختلف مستقر شوند یا همانند شیوه‌های مورد استفاده، اپلیکیشن‌های حمل و نقل شهری مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه رعایت این موارد باعث بهبود شرایط خانواده تاکسیرانی می‌شود، یادآورشد: به دنبال این موضوع شاهد افزایش نظم ترافیکی در شهر خواهیم بود که رضایت مردم را نیز در پیش خواهد داشت.

رسولی افزایش شیوه نظارت مسافران بر عملکرد تاکسیرانان را موضوع مهم دیگری عنوان کرد و افزود: نظارت شهرداری تهران بر عملکرد تاکسیرانان یک نظارت حداقلی است، زمانی این نظارت تکمیل می‌شود که با نظارت همگانی تکمیل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هر اقدامی که مصرف کننده بتواند بازخورد ارایه کند و در عرصه عمومی به نمایش درآید به ارتقا سطح اقدامات سیستم‌ها کمک می‌کند.

گفتنی است؛ در همین راستا سازمان تاکسیرانی تهران با راه اندازی «جشنواره تاکسیرانی تهران» و با مشارکت عموم مردم نسبت به مشارکت مردم در انتخاب تاکسیران برتر شهر اقدام کرده که این امر سبب شده، رقابت بین تاکسی‌های شهرتهران برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به مردم ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار