حجت‌الاسلام قرائتی:

بودجه‌های فرهنگی برای ایجاد پیوند بین مبلغان و نوجوانان هزینه شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه فرهنگ دینی در میان جوانان قمی باید گسترش یابد، گفت: دستگاه‌ها باید بودجه‌های فرهنگی را برای ایجاد پیوند میان مبلغان و نوجوانان هزینه کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر چهارشنبه در نشست شورای سیاست‌گذاری مهدویت که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد، با اشاره به آیه «وَ کَیْفَ تَکْفُرُونَ وَ أَنْتُمْ تُتْلی عَلَیْکُمْ آیاتُ اللَّهِ وَ فِیکُمْ رَسُولُهُ» اظهار کرد: آیه ۱۰۱ سوره آل‌عمران اثبات می‌کند که همیشه باید حجت خدا بر روی زمین باشد و استدلال مطلوبی برای اصل موضوع مهدویت است.

وی اضافه کرد: به گفته یکی از مراجع تقلید، اگر اصول دین و عقاید را برای نسل جوان بگوییم امام زمان (عج) بیشتر راضی است تا اینکه بخواهیم فروع دین را برای پیرمردان بگوییم.

این مفسر قرآن کریم تبلیغ چهره به چهره را برترین راهکار برای رسیدن به نتیجه دانست و عنوان کرد: فرهنگ دینی در میان جوانان قمی باید گسترش یابد و در این راستا دستگاه‌ها باید بودجه‌های فرهنگی را برای ایجاد پیوند میان مبلغان و نوجوانان هزینه کنند.

وی با بیان اینکه برای تأمین هزینه‌های تبلیغ دین فقط نباید به بودجه‌های دولتی نگاه داشته باشیم، مطرح کرد: روحانیون نقش اصلی را در تبلیغ بر عهده دارند و اگر با نسل نوجوان و کودکان رفیق شوند می‌توانند آموزه‌های دینی را به شیوه مطلوب ترویج دهند.

حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر اینکه ارتباط طلاب فاضل انقلابی با نسل نو قمی به‌عنوان یک اولویت باید دنبال شود، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت طلاب جوان در رسیدن به نتیجه بسیار تأثیرگذار است.

برچسب ها: بودجه 98 ، مراجع تقلید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.