وزیر صنعت:

حجم مبادلات ایران و پاکستان به ۵ میلیارد دلار می رسد

رحمانی سفر نخست وزیر پاکستان به ایران را بسیار مهم خواند و گفت: افزایش حجم مبادلات به ۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ در چشم انداز روابط دو کشور ترسیم شده است.

حجم مبادلات ایران و پاکستان تا ۲۰۲۱ به ۵ میلیارد دلار می رسدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی در جشنواره فرهنگی پاکستان که به مناسبت روز ملی این کشور بعد از ظهر امروز­ در گالری غربی برج میلاد افتتاح شد، تصریح کرد: پاکستان دروازه مهم ورود­به شرق و دارای روابطی راهبردی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تعامل و همکاری دو کشور و عضویت در نهاد‌های مهم اقتصادی بین المللی افزود: این همکاری‌ها نشان از گرایش‌های راهبردی دو کشور دارد.

رحمانی ادامه داد: رشد اقتصادی بیش از ۵ درصدی پاکستان در دو سال متوالی، جمعیت بالا و سایر ظرفیت ها­ این کشور­ را به منطقه‌ای جذاب برای سرمایه گذاران همه دولت‌ها تبدیل کرده است.


بیشتر بخوانید: تجارت یک میلیارد دلاری با فعال سازی ظرفیت‌های بین ایران و بنگلادش


وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با ظرفیت‌های فراوان و همچنین جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی و همچنین ارتباطات گسترده با کشور‌ها و بازار‌های مختلف جهان دارای ظرفیت‌های غنی اقتصادی است.

رحمانی به توانمندی‌های بالای ایران در تولید انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی و همچنین فولاد­اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های گسترش­ همکاری دو کشور در زمینه‌های دیگر، چون کشاورزی، توریسم، دارویی، پزشکی و دانشگاهی نیز فراهم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به سند توسعه همکاری‌های اقتصادی دو­کشور افزود: افزایش حجم مبادلات به ۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ در چشم انداز روابط دو کشور ترسیم شده است که می‌تواند تاثیر قابل توجهی در روابط فی مابین بگذارد.

رحمانی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هفته آینده نخست وزیر پاکستان به تهران گفت: امیدواریم این سفر با توجه به زمینه‌های همکاری و اشتراکات فراوان دو کشور همسایه و همچنین ­رایزنی‌ها و توافقات فی ما بین منجر به گسترش روابط دو کشور شود.

وی ادامه داد: البته برخی مشکلات امنیتی در جا‌هایی وجود دارد که رایزنی‌ها و انجام چنین سفر‌هایی می‌تواند منجر به رفع این معضلات شده و مردم دو کشور را از مواهب این روابط بهره‌مند سازد، دو کشور ایران و پاکستان نباید اجازه دهند که از خاک یکدیگر تهدیدی علیه دیگری­­ انجام گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار