خسارت میلیاردی سیلاب به کشت و صنعت دهخدا

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از خسارت میلیاردی سیلاب به کشت و صنعت نیشکر دهخدا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به خوزستان و در بازدید از مجتمع کشت و صنعت نیشکر دهخدا، با اشاره به برآورد اولیه میزان خسارت سیلاب به این مجتمع در خوزستان گفت: تاکنون، ۱۶ هزار میلیارد ریال خسارت به این واحد صنعتی اعلام شده، اما با توجه به گستردگی این خسارت این رقم بسیار بیش‌تر است.

وی با بیان اینکه سیل به بیش از ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های این شرکت صدمه وارد کرده، اظهار داشت: تاسیسات و سایت اداری این شرکت نیز دچار خسارت زیادی  شده اند.

قبادیان تصریح کرد: تا سالیان سال، زمین‌های این شرکت به حالت اولیه باز نخواهد گشت.

این مقام مسئول در ادامه اذعان داشت: این شرکت حدود ۲ هزار نفر نیروی کار دارد که زندگی و معیشت خانواده این ۲ هزار نفر به فعالیت این شرکت مرتبط است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: جبران خسارت‌های وارده از سیل تنها از عهده دولت خارج است و همه ارکان نظام باید کمک کنند تا این خسارت‌ها جبران شود.

برات قبادیان اظهار کرد: برای جبران خسارت‌های سیل نیاز به بودجه کلانی است، که پس از فروکش کردن سیلاب در خوزستان باید میزان خسارت به صورت کارشناسی محاسبه شود.

گفتنی است؛ معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه در سفری ۲ روزه برای بازدید از صنایع خسارت دیده خوزستان در سیل اخیر وارد استان شد.

انتهای پیام/گ

سیلاب به کشت و صنعت نیشکر دهخدا خسارت زد

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.