دریادار سیاری در برنامه اختیاریه مطرح کرد؛

مرخصی چند روزه به سربازان مشمول در مناطق سیل زده/ دست دادن فرماندهان ارتش و سپاه بسیار زیبا و‌ غرورآفرین بود


معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حتماً با کسب اجازه از فرمانده کل ارتش مرخصی چندروزه به سربازانی که در مناطق سیل‌زده حضور داشتند، تعلق می‌گیرد.


مرخصی چند روزه به سربازان مشمول در مناطق سیل زده/ دست دادن فرماندهان ارتش و سپاه بسیار زیبا و‌ غرورآفرین بودبه گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌اللّه سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با حضور در برنامه اختیاریه ضمن تبریک به مناسبت ایام شعبانیه و با اشاره به نشان لباس خود، اظهار کرد: ما هم مانند دیگران در نوجوانی فوتبال را دنبال می‌کردیم و‌ هنوز هم علاقه‌مند به این رشته ورزشی هستم. من در یک خانواده مذهبی از نظر مالی متوسط بزرگ شدم و تحصیلاتم را تا سیکل دوم گذاراندم؛ کسانی که در ایام انقلاب به عنوان سرباز امام«ره» انقلاب کردند و ارتش جمهوری اسلامی را به این جایگاه رساندند، کاری کردند که در سال بعد از انقلاب ارتش بازوی پرتوان انقلاب شد و آن را حفظ کرد.

وی تاکید کرد: حتماً با کسب اجازه از فرمانده کل ارتش مرخصی چند روزه به سربازانی که در مناطق سیل‌زده حضور داشتند، تعلق می‌گیرد.

امیر سیاری افزود : در ایام ۲۲ بهمن ۵۷ دوران تکاوری دریایی را در منجیل طی می‌کردیم و همراه مردم در انقلاب بودم.

وی در پاسخ به این سوال که افراد انقلابی دارای چه پارامترهایی بودند، گفت: ما باید تمام مدت گوش به فرمان امام«ره» می‌بودیم؛ به نوعی این قشر در خط ولایت فقیه حرکت و به دستورات حضرت امام«ره» عمل می‌کردند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به گفت‌وگوی اخیر سعید قاسمی درباره سپاه پاسداران، یادآور شد: من ایشان را نمی‌شناسم و نمی‌دانم طرز تفکر او چگونه است ولی امروزه حرکت در خط رهبر انقلاب را شاخص مهمی برای پیشرفت ملت می‌دانم، حرکت کردن در خط رهبری موجب پیروزی است؛ وقتی حفظ مرزهای کشور و امنیت مردم مطرح باشد تا دل و جان باید جنگید؛ هیچ موقع خسته نشدم. در حال حاضر عزیزان در نیروهای مسلح مدت‌ها از خانواده خود دور و در حال انجام خدمت هستند.

امیر سیاری با اشاره به وحدت بین ارتش و سپاه یادآور شد: دشمن معمولاً در تلاش است در داخل مردم اختلاف ایجاد کند و بین مردم، نظام ارتش و سپاه اختلاف ایجاد کند و دست دادن فرماندهان ارتش و سپاه در مقابل اقدام اخیر ضدایرانی آمریکا بسیار زیبا و‌ غرورآفرین بود؛ از همین رو بصیرت قطب‌نمای امروزه نیروهای مسلح است.

وی با اشاره انتشار فیلم کمک یک سرهنگ ارتشی در فضای مجازی، بیان کرد: این فیلم در سیل نبوده است و‌ در یخبندان در استان سمنان بود که ارتش به کمک مردم و این برادر سرهنگ به کمک مردم رفته بود؛ امروز مقام معظم رهبری اشاره کردند این فداکاری در حافظه ملت می‌ماند، در مقابل باید از اصحاب رسانه درباره عدم پوشش مناسب از فعالیت‌های ارتش پرسید.

در ادامه تصاویری از روسای جمهور سه دولت اخیر پخش و امیر سیاری در مورد آنها، خاطر نشان کرد: این عزیزان سه رئیس جمهور بوده و اقداماتی را انجام دادند و برای مردم مشخص است ولی نظامیان وارد سیاست نمی‌شوند و‌ دخالتی در آن نمی‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به حضور امیرحسین مقصودلو در ناوشکن جماران، گفت: ما او‌ را نمی‌شناختیم و صرفاً گفته بودند که آنها یک‌ اکیپ فرهنگی برای ساخت یک‌کلیپ هستند.

وی درباره دزدان دریایی، اظهار کرد: اینها بیشتر اهل سومالی هستند و‌ در کنار دریا زندگی می‌کنند و‌ فقیر هستند. در سال ۹۲ یکی از کشتی‌های ما بین سومالی و‌ شرق اقیانوس هند را ربودند و ما سریع توانستیم مانع عملیات دزدان دریایی شویم بدون اینکه آنها کشته شوند؛ از این رو باید مستندی از این اقدامات تهیه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش ، خدمت سربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار