معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۲ تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای به زودی اجرا می‌شود

حیدرنیا گفت: شهروندان برای استفاده از پارک‌های حاشیه ای باید به سایت «تهران من» مراجعه و کیف پول الکترونیکی خود را شارژ کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۲ تهرانامیر حسین حیدر نیا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در این منطقه، گفت: یکی از خصوصیات این طرح که مراحل پایانی خود را طی می‌کند، استفاده از دستگاه‌های هوشمند است که با به کار گیری آن در معابر شهری، موجب می‌شود که دیگر شاهد این موضوع نباشیم که شهروندان با پارکبان‌ها و شکل سلیقه‌ای دریافت وجه از سوی آن‌ها مواجه شوند.


بیشتر بخوانید؛ تخریب جداول و پل‌های معابر، تکنیک شهرداری تهران برای مقابله با آبگرفتگی‌ها


معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲، ادامه داد: معابری را ما در سطح منطقه ۲ به وسیله تابلو‌ها علامت گذاری کرده ایم که شهروندان برای ورود و پارک در این مناطق باید به سایت «تهران من» که برای طرح ترافیک و شارژ کیف در نظر گرفته شده مراجعه کنند و اقدام به شارژ کیف پول الکترونیکی خود کنند.

حیدرنیا ادامه داد: شهروندان در آنجا خود اظهاری می‌کنند، که در چه تاریخی و تا چه زمانی اتومبیل خود را در محدوده پارک کرده اند و سپس توسط سیستم هزینه آن توقف از حساب کیف پول الکترونیکی آن‌ها کسر می‌شود.

حیدرنیا در پاسخ به این سوال که آگر حساب کیف پول الکترونیکی شهروندان خالی از اعتبار بود چه اتفاقی می‌افتد، گفت: در این صورت برای شهروندان پیامکی ارسال می‌شود با این محتوا که حساب کیف پول الکترونیکی آن‌ها خالی از اعتبار است و ظرف مدت اعلام شده در پیامک باید نسبت به شارژ کیف پول الکترونیکی و پرداخت عوارض پارک اقدام کند.

وی در خصوص نحوه شارژ کیف پول همراه توسط شهروندان گفت: هر شهروندی که وسیله نقلیه دارد یک کیف پول الکترونیکی نیز دارد که با شارژ آن به محدوده طرح ترافیک می‌توانند ورود کنند؛ به عنوان مثال کیف پول الکترونیکی شخصی دارای ۴۰۰ هزار تومان اعتبار است که به وسیله آن می‌توانند هم به محدوده طرح ترافیک وارد شودن هم می‌توانند عوارض پارک در معابر شهری را پرداخت کنند.

وی با اشاره به این موضوع که هنوز مدتی برای پرداخت بعد از پارک تعیین نشده است، گفت: این موضوع از سوی کارشناسان ما در حال بررسی که بعد از ارسال پیامک چند روز را برای ضرب الاجل پرداخت عوارض پارک خودرو تعیین کنیم.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲، در خصوص جریمه تاخیر پرداخت گفت: جریمه‌ای که ما برای دیرکرد پرداخت عوارض در نظر گرفته ایم برای هر نوبت پارک ۱۰ درصد است که شهروندان پرداخت می‌کنند.

وی در خصوص اجرا نشدن مدل آزمایشی این طرح در زمان مقرر گفت: قرار بود در انتهای فروردین ماه طرح آزمایشی آن اجرا شود که متاسفانه به سرانجام نرسید.

حیدر نیا ادامه داد: در این مدت توانستیم سیستم نرم افزاری طرح را کامل کنیم و در جلسه‌ای که در خدمت مدیران سازمان فناوری و مدیران سازمان حمل و نقل و ترافیک بودیم، برنامه بر این شد بعد از نیمه شعبان، آزمون نصب دوربین بر روی خودرو‌هایی که قرار است کار پلاک خوانی را انجام دهند را به سرانجام برسانیم.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته و جمع بندی نهایی دستگاه، امید است که اگر اتفاق غیر مترقبه‌ای پیش نیاید ما بتوانیم اوایل اردیبهشت ماه از این طرح رونمایی کنیم.

حیدرنیا در خصوص آشنایی شهروندان با این طرح گفت: اطلاع رسانی آن از هفته آینده انجام می‌شود و در مرحله نخست تراکت‌هایی که در آن‌ها نحوه استفاده از دستگاه‌های مکانیزه و معابری که در طرح قرار گرفته است، در بین شهروندان منطقه توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: نصب بنر هم در معابر در حال اجرا است که هموطنان با چشم نیز با این طرح آشنا شوند.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ در خصوص اجرای دو هفته‌ای آموزشی این طرح در معابر گفت: مانند طرح ترافیک که در سال گذشته یک ماه به صورت آزمایشی اجرا شد، این طرح نیز بصورت ۲ هفته آزمایشی در معابر اجرا می‌شود.

حیدرنیا گفت: در این ۲ هفته هموطنان با پارک در معابر، پیامکی دریافت می‌کنند با این مضمون که برای پرداخت عوارض پارک خودرو خود در ساعت و مکان ذکر شده از طریق کیف پول الکترونیکی خود اقدام کنند.

وی درپاسخ به شکل تسری این طرح به دیگر مناطق و خیابان‌های این منطقه گفت: به طور کلی نمی‌توانیم بگوییم که این طرح به صورت منطقه‌ای اجرا می‌شو د و یا داری چند فاز است که در بازه زمانی مشخص به بهره برداری می‌رسد.

حیدرنیا ادامه داد: ۱۵ هزار فضای پارک را به صورت تقریبی در ۹۰ معبر در نظر گرفته ایم و نظر ما بر این است که تا اول تیر ماه این معابر به بهره برداری برسد، اما در حال حاضر معابری که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آماده شده است، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
به اين ميگن دزدي در روز روشن چون اين طرح من بود كه چند سال پيش دادم
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۱:۵۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
اصلاح طلبان ؛ بزودی نفس کشیدن را هم در تهران پولی خواهند کرد !!
آخرین اخبار