دموکرات‌های کنگره خواستار توقف اختصاص بودجه بیشتر برای ساخت دیوار مرزی ترامپ شدند

تعدادی از دموکرات‌های کنگره در نامه‌ای از اعضای ارشد کمیسیون تخصیص بودجه خواستند بودجه وزارت امنیت ملی آمریکا را محدود سازند.

دموکرات‌های کنگره خواستار توقف اختصاص بودجه بیشتر برای ساخت دیوار مورد درخواست ترامپ شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، بیست نفر از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای از اعضای ارشد کمیسیون تخصیص بودجه مجلس نمایندگان خواستند بودجه وزارت امنیت ملی این کشور را محدود سازند و تامین هزینه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک و همچنین فعالیت‌های آژانس مهاجرت و گمرک را متوقف کنند.

در این نامه که به سناتور ریچارد شلبی و پاتریک لیهی، اعضای ارشد کمیسیون تخصیص بودجه و سناتور شلی مور کاپیتو و جان تستر، اعضای ارشد کمیته امنیت داخلی، ارسال شد خطوط قرمز واضحی ترسیم شده است که ممکن است مناقشات مالی جدیدی در دولت ایجاد کند.

در این نامه که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، نوشته شده است: «ما نمی‌توانیم از اختصاص بودجه‌ای حمایت کنیم که سیاست‌های مهاجرتی بی‌رحمانه دولت را گسترش می‌دهد و یا از سیستم‌های بازداشت غیرانسانی مهاجران و همچنین از تلاش‌ها برای پروژه‌های مغرورانه رئیس‌جمهور جانبداری می‌کند».

در ادامه این نامه آمده است: «تحت برنامه اختصاصی فعلی، دولت قانون مهاجرت را بدون هیچ تفکیک‌سازی در جامعه آمریکا گسترش داده است و افراد فعال با روابط اجتماعی قوی را از متهمان به جرم و جنایت تشخیص نمی‌دهد».

در این نامه، سناتور‌های دموکرات از کمیسیون تخصیص بودجه خواستند درخواست دولت ترامپ مبنی بر افزودن بر تعداد آژانس‌های مهاجرت و گمرک را رد کند و پولی را که وزارت امنیت داخلی برای بازداشت مهاجران به کار خواهد برد را محدود سازد.

دونالد ترامپ از دوران رقابت‌های انتخاباتی خود بار‌ها تأکید کرده بود برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی قصد دارد یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث کند. پافشاری ترامپ برای احداث این دیوار دولت آمریکا را به مدت ۳۵ روز به تعطیلی کشاند. رئیس جمهور آمریکا حتی برای عملی کردن برنامه خود، حالت فوق العاده ملی در مرز مکزیک اعلام کرد. تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ این کشور محسوب می‌شود و حدود ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا آسیب وارد کرده است. با این حال، او هنوز موفق نشده است کل بودجه مورد نیاز برای ساخت این دیوار را تأمین کند.

تاکنون نیز رئیس جمهور آمریکا از شیوه‌های مختلف برای مقابله با ورود غیرقانونی پناهجویان استفاده کرده است. وی پیش از این با استفاده از سیاست ضدمهاجرتی «تحمل صفر» کودکان مهاجر را در مرز‌ها از والدینشان جدا می‌کرد. در پی گسترش اعتراضات از رئیس جمهور آمریکا، وی مجبور به لغو این سیاست ضدمهاجرتی خود شد. به تازگی هم پیشنهاد کرده است که مهاجران را در شهر‌ها و مناطقی خاص اسکان دهد. او از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی وعده داد که یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار