برداشت میوه گرمسیری چیکو در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میوه گرمسیری چیکو از سطح ۱۶۶ هکتار از باغات این استان آغاز شد.

برداشت میوه گرمسیری چیکو در سیستان و بلوچستان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اردشیر شهرکی  اظهار داشت: چیکو به عنوان میوه گرمسیری در سطح ۲۵۰ هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت می‌شود.

وی ادامه داد: باغداران سیستان و بلوچستان از اواخر فروردین به مدت سه ماه به برداشت چیکو مشغول بودند به طوریکه امسال پیش بینی می‌شود هزار و ۳۵۵ تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این محصول گرمسیری عمدتا در شهرستان‌های چابهار، سرباز، کنارک و قصرقند کشت می‌شود.

درخت چیکو رشد نسبتا کمی دارد، ولی دارای عمر طولانی و در مقابل باد‌های شدید نیز مقاوم است و خشکسالی متوالی را بخوبی تحمل می‌کند و از نظر تحمل به میزان شوری خاک نیز مشابه درختان خرما است.

میوه چیکو به دو شکل گرد و تخم مرغی است که در زمان نارس بسیار سفت و غیرقابل مصرف است و طعم شیرینی آن شبیه گلابی است، هم تازه خوری دارد و هم در تهیه شیرینی، سالاد و دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میوه درخت چیکو مصرف خوراکی دارد، اما از بخش‌های مختلف آن مثل گل ها، برگ ها، میوه نارس، پوست و بذر چیکو نیز به عنوان دارو استفاده می‌شود.

انتهای پیام/گ

برداشت  چیکو در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ایرانی
۲۲:۰۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام عکس مربوطه به پاپایا مربوط میباشد و چیکو نیست.
آخرین اخبار