رئیس مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد:

کمیته حقیقت یاب در خصوص سیلاب خوزستان تشکیل شود

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: درخواست از رئیس قوه قضائیه برای تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور کارشناسان متخصص را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم ساعدی،  رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان داشت: از قوه قضائیه درخواست برخورد قاطع با خاطیان ماجرای سیلاب خوزستان را داریم چرا که امروز ۵میلیون خوزستانی با مشکل سیلاب درگیر هستند.

وی افزود: سیلاب تعریف خاصی داشته و در ایلام و لرستان معنا دارد، ولی مدیریت نکردن آب و اشتباه در آبگیری و رهاسازی آب، پیش بینی نکردن وضعیت بارندگی در استان‌های بالادست، کرخه و دز باعث نابودی دارایی مردم خوزستان شده است.

ساعدی با اشاره به سوءمدیریت و کوتاهی‌ها به عنوان دلیل بسیاری از مشکلات خوزستان ادامه داد: مردم خوزستان روحیه همبستگی، تعاون، همکاری، احساس مسئولیت اقوام در استان را طی این سیل به نمایش گذاشتند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در سال ۹۵ سیل خوزستان مردم بسیاری را در مناطق مختلف از جمله شعیبیه و شوش را متضرر کرد؛ این اهمال را از سوی مدیران بی تجربه یا بدون تخصص کافی قبول نمی‌کنیم و از قوه قضائیه تقاضای برخورد قاطع داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: تا چند وقت قبل از بی آبی و خشکسالی گله داشتیم، ولی امروز با این همه سر و صدا از سد‌ها با چه هزینه‌های هنگفتی مردم شاهد نابودی زندگی‌هایشان هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تشریح کرد: مدیران باید ستاد‌های بحران را جدی گرفته و از مدت‌ها قبل نسبت به این بارش‌ها هشدار لازم را می‌دادند؛ تجاوز به حریم بستر رودخانه دردی است که متولیان باید از قبل متوجه آن می‌شدند و  بیش از ۲۰۰ متر از عرض کارون گرفته شده و در هیچ سالی لایروبی کرخه و کارون را شاهد نبودیم؛ از بهمن ماه تاکنون مردم شاهد سیل هستند و با افزایش ارتفاع رودخانه‌ها نفس مردم خوزستان گرفته شده است.

وی در پایان یادآور شد: در این سیلاب زیرساخت‌های استان در شبکه آب و فاضلاب، فوران فاضلاب زیر پای مردم، قطع و تخریب راه‌های روستایی، از بین رفتن منازل روستایی و زیرساخت‌های شهری بر اثر پس زدگی فاضلاب و نشت آب از بین رفته‌اند.

انتهای پیام/م

لزوم برخورد با خاطیان سیلاب خوزستان

 

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.