بانک‌های دولتی بیش از ۸۵ درصد سپرده‌های خود را با تسهیلات پرداخت کردند

معاون امور بانکی بینه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد دارایی گفت: بانک های دولتی بیش از ۸۵ درصد سپرده های خود را با تسهیلات پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،معمار نژاد معاون امور بانکی بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی در اولین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به سال رونق تولید گفت:بر اساس سیاست‌های دولت در خصوص نظام بانکی و سازمان‌هایی مانند بورس که یکی از نیاز‌های اصلی تولید و تامین منابع مالی است را مورد توجه خود قرار داده است.

وی با اشاره به بدهی بانک‌ها به دولت گفت: بر اساس ظرفیت‌های قانون بودجه که ۶۵ هزار میلیارد تومان بر اساس ظرفیت قانون بودجه سال ۹۸ دولت میتواند بدهی به بانک‌ها را تصفیه کند که بخشی از این بدهی از طریق اوراق بوده که با تودیع نزد بانک‌های ملی این منابع مالی در اختیار در بخش تولید و رونق تولید قرار بگیرد.

وی افزود : در تخصیص منابع امسال باید دقت بیشتری شود  تا در تخصیص برای بنگاه‌های کوچک و متوسط که جزو اولویت‌های دولت بوده، زیرا این بنگاه‌ها میتوانند در ایجاد اشتغال و مردمی کردن اقتصاد کمک کنند.

وی گفت:منابعی که از طریق سپرده‌ها در استان آذربایجان غربی تجهیز میشه در همین استان مورد استفاده قرار بگیرد، چون بانک‌های دولتی وضعیت مناسبی در این زمینه دارند بطوری که بانک‌های دولتی بیش از ۸۵ درصد سپرده‌هایی که در استان آذربایجان غربی از مردم تجهیز کردن تسهیلات پرداخت شده که متوسط کشوری ۸۱ درصد بوده بیشتر است.

 حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این جلسه به برخی از مهم‌ترین ماموریت‌های اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: توسعه تجارت فرامرزی، توسعه حمل و نقل و راه اندازی مراکز لجستیک، اجرای پروژه‌های کلیدی اقتصادی دستگاه‌های اجرایی استان، ارتقای فضای کسب و کار، جذب سرمایه گذاری و راه اندازی زنجیره خشکبار از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های اقتصادی استان در سال جاری است که به جد پیگیر تحقق آن‌ها هستیم.

حسینی به ظرفیت دستگاه‌های اقتصادی در پیشبرد برنامه‌های توسعه اشاره وبیان کرد: دستگاه‌ها و واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، در صورتی که در کنار هم و هماهنگ باشند، می‌توانند نقش بسزایی را در رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری ایفا کنند.

 

انتهای پیام/ت

تاثیر مهم همکاری دستگاه های وزارت دارایی بر رونق تولید

برچسب ها: تسهیلات ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.