توزیع پاکت برای جمع آوری زباله از سطح جنگل در کرمان

شهردار کرمان از اجرای طرح پاکسازی مجموعه پردیسان قائم و جنگل در روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه با حضور شهروندان خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهران عالم زاده شهردار کرمان گفت: فلسفه برگزاری روز زمین، پاک نگهداشتن زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده هاست و آنچه در این روز بر ما واجب است کم کردن حتی ذره‌ای از آلودگی از زمین است.

وی با بیان اینکه هر سال در نقاط مختلف جهان در روز دوم اردیبهشت ماه (۲۲ آوریل) مراسمی به نام «زمین پاک» برگزار می‌شود، افزود: هفته زمین پاک به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط زیست به طور عام و آلودگی زمین به طور خاص نام گذاری شده است.

عالم زاده اضافه کرد: شهرداری کرمان امسال نیز همانند سال‌های گذشته در هفته زمین پاک اقدام به برگزاری برنامه‌های متعددی در سطح شهر می‌کند که آغاز برنامه‌ها با برگزاری مراسمی با حضور مسئولان در تاریخ دوم اردیبهشت ماه امسال با موضوع گرامیداشت روز زمین پاک در فرهنگسرای کوثر خواهد بود.

وی از برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع تفکیک زباله خبر داد و گفت: زنگ زمین پاک در چهار منطقه شهری زده می‌شود.

وی گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حدود ۳۵۰۰ دانش آموز در فرهنگسرا‌های کوثر، جان جهان و قمر بنی هاشم، آموزش‌های شهروندی تفکیک از مبدا در قالب نمایش عروسکی را فرا می‌گیرند.

وی از اجرای طرح پاکسازی مجموعه پردیسان قائم در روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه با حضور شهروندان خبر داد و گفت: در این مراسم پاکت‌های زباله تجزیه پذیر و سطل‌های زباله کاغذی جهت جمع آوری زباله‌های جمع شده در این مجموعه بین شهروندان توزیع می‌شود.

شهردار کرمان، اضافه کرد: در این مراسم برگ قرعه کشی جهت اهدای جوایز بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود.

وی گفت: یکی از اهداف سازمان پسماند شهرداری این است تا کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کند و برای فرهنگسازی و اجرایی شدن این اقدام در حال اجرای برنامه‌های متعددی است.

وی با بیان اینکه برای حفظ و پاکسازی شهر باید از خود شروع کنیم، تصریح کرد: دستیابی به شهری سالم و پاک، تنها با مشارکت فعال مردم در حفظ محیط زیست میسر می‌شود.

داشتن زمینی پاک در شهر کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار